کد خبر: ۱۶۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۴ - ۲۹ تير ۱۴۰۲
عضو شورای شهر شیراز:

حجاب محدودیت نیست امنیت است

یک عضو شورای شهر شیراز حجاب را یک امنیت برای مردان و زنان دانست و گفت: دشمن از همین ایجاد امنیت در خانواده می‌ترسد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، افسانه خواست‌خدایی عضو شورای اسلامی شهر شیراز  به مناسبت هفته عفاف و حجاب در یک گفتگوی تفصیلی با شیرازه به تبیین نقش حجاب در ارزش‌گذاری بانوان و جایگاه زن در اسلام پرداخت.

شیرازه: به جایگاه زن در اسلام و خانواده اشاره کنید

خواست‌خدایی:

در حوزه خانواده و جایگاه زن در اسلام  باید گفت: زن و مرد در دین مقدس اسلام هم از نظر حقوق اساسی و هم از نظر ارزش‌های معنوی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند؛ از گذشته و ابتدای دین مبین اسلام تا کنون این موضوع محرز و مشخص است؛ ما در تاریخچه خود در انقلاب اسلامی اثربخشی زنان را با چشم خود دیده‌ایم و جایگاه و تاثیر بانوان در خانواده و در اجتماع در حوزه اثربخشی انقلاب را می‌توانیم به راحتی روئیت کنیم، اما متاسفانه تمدن غربی با اگیزه‌های نادرست در صدد هستند که هدف‌گذاری خود را زنان جامعه ما قرار دهند.

 فلسفه عفاف و حجاب ارزشی است منطبق با طبیعت انسان، زنان ما در جامعه بعد از انقلاب در عینی که سازنده و موثر هستند، حجاب خود را هم داشته‌اند و این یعنی هیچ منافاتی با یکدیگر ندارد.

شیرازه:  غرب چه هدفی از بی حجاب کردن زنان ما دارد؟

خواست‌خدایی:

جامعه غربی در صدد است افسار گسیختگی و مَناسِبی را که به دنبالش است را از طریق زنان به آن برسد و ترویج دهد به همین خاطر می‌خواهد زن را بر روی بُعد جسمانی‌اش محدود کند.

حجاب برای یک زن امنیتش را تامین می‌کند که این امر نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز امنیت به همراه دارد و شاید همین تامین امنیت است که غربی‌ها را می‌ترساند؛ چون کانون خانواده را حفظ می‌کند.

در محیط‌های غربی می‌بینیم که با سوءاستفاده از  کالبد و جسم زنان به راحتی آنان را تحت کنترل قرار داده و استفاده ابزاری از زن میکنند که این امر در دین مبین اسلام مردود اعلام شده و زن را در بعد معنوی ملاک قرار داده است.

 شیرازه: حجاب به چه معناست و آیا محدودیتی برای زن دارد؟

خواست‌خدایی:

همانطور که مقام معظم رهبری بارها فرمودند:  مسئله حجاب به معنای منزوی بودن زن نیست بلکه زنان می‌توانند در اجتماع و خانواده به خوبی حضور داشته باشند و در عین حال با حفظ حجاب و عفت اثرگذاری لازم هم داسته باشند و امنیت را به محیط پیرامون خود عطا می‌کند.

شیرازه از برداشتن حجاب زنان ایرانی به دنبال چیست؟

خواست‌خدایی:

آنچه غربی‌ها و استکبار جهانی به شدت دنبالش هستند، فساد، فحشا و بی‌بند و باری را بین زنان ترویج دهند تا از این راه به نابودی اسلام بپردازند. اما می طلبد زنان ما در هر عرصه‌ای هوشیار باشند و به شرایط دامن نزنند.

غرب لذت یک مرد را در وجود زن جستجو می‌کند که خود نوعی مردسالاری است.

انتهای پیام/۲۲۴۲۲۴
نظرات بینندگان