کد خبر: ۱۶۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
در نشست خبری شهردار و شورای شهر شیراز صورت گرفت؛

معضلات شهری زیر ذره‌بین شیرازه

خبرنگار شیرازه در نشست خبری شهردار و شورای شیراز به بررسی موضوعاتی همچون وضعیت نامناسب ناوگان حمل و نقل عمومی،وضعیت پل شهید کاراندیش، ترافیک شهری وضعیت پیاده‌روها و... پرداخت.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، در نشست خبری شهرداری و اعضای شورای شهر شیراز که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، محمدحسن اسدی شهردار این کلانشهر، در حالی خبر از افزایش ۴۰۰ درصدی شهرداری شیراز داد که انتظار می‌رود به‌قدر همین افزایش، عملکرد شهردار، مدیران و متولیان حوزه شهری نیز ارتقاء یابد.

افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه شهرداری شیراز در کمتر از دو سال

وی در این نشست ، عنوان کرد: بودجه ۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ در سال ۱۴۰۲ به ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

اسدی در ادامه با تاکید بر اینکه در طول سال‌های گذشته تا کنون چنین اتفاقی بی‌نظیر بوده است، افزود: واجب قانونی و شرعی است که مصوبات را اجرا کنیم؛ از همین رو حتی یک مصوبه اجرا نشده نداریم.

شهردار شیراز در ادامه از افتتاح و بهره‌برداری بخشی از پروژه‌های محرومیت‌زدایی و آغاز جهش عمرانی آسفالت در معابر خاکی و کوچه‌های کم‌عرض طی یک برنامه دو ساله خبر داد و افزود: بیش از ۱۷۰۰ جلسه طی ۱۰ ماهه گذشته برگزار شده است؛ با توجه به اینکه نظرات مردم برای ما بسیار مهم است در پایش انجام شده از سامانه ۱۳۷ بیشترین گلایه طرح شده از سوی مردم ترافیک، آسفالت و سد معبر است.

وی همچنین از اجرای عملیات مترو در میدان کلبه سعدی در هفته آینده خبر داد و گفت: ایجاد مسیرهای دسترسی برای کمتر شدن معضلات ترافیکی مدنظر است.

شهردار کلانشهر شیراز از بازید مستمر پروژه لوله‌گذاری دروازه قران به دلیل اهمیت این پروژه در  عدم بروز بحران‌ها و بعضا ترافیک موجود به دلیل مسدود شدن مسیر در زمان اجرای پروژه نیز خبر داد و گفت:  در پل پیرنیا با وجود ترافیک موجود، مسیر در اینده بازگشایی شده و نیاز است مردم با شهرداری همراهی کنند..

در این نشست  مهدیی طاهری رئیس شورای شهر شیراز هم به ارائه عملکرد سال دوم شورا پرداخت و گفت: شورا در سال دوم ۴۹ جلسه مشتمل بر ۳۷ جلسه عادی و ۱۷ جلسه فوق‌العاده برگزار کرده که طی آن ۲۹۶ لایحه و ۱۵۲ طرح بررسی شده و ۳۵۷ مصوبه و ۲۱۷ تصمیم گرفته شده و این در حالی است که شهردار شیراز در این بازه زمنای ۵ تذکر دریافت کرده است.

طاهری در ادامه از تایید ۸۵ درصد مصوبات توسط فرمانداری خبر داد و افزود: به گفته وی شورا در سال دوم ۸۱ لایحه عادی، ۳۰ لایحه یک فوریتی، ۸۵ لایحه دو فوریتی را مورد بررسی قرار داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان بخش اول سخنان خود در تشریح اجرایی شدن مصوبات گفت: سال گذشته وقتی نمودار کیفی ارائه می‌شد مصوبات بیش از ۶۰ درصد اجرا نشده و ۳۰ درصد اجرا شده بودند اما اکنون برعکس است.

معضلات شهری زیر ذره‌بین شیرازه

 اجرایی شدن ۶۸ درصد مصوبات شورا توسط شهرداری

وی درصد مصوبات اجرا نشده را صِفر اعلام کرد و گفت: ۶۸ درصد مصوبات اجرا و ۳۲ باقی‌مانده در حال اجرا هستند.

در این نشست موضوعات دیگری از زبان شهردار شیراز، رئیس و اعضای شورا و روسای کمیسیون‌ها عنوان شد و برنامه عملیاتی شیراز 1404به شرح زیر اعلام گردید:

 تحقق بودجه تکلیفی سرمایه گذاری به میزان ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان معادل کل بودجه سنواتی پایان سال ۱۴۰۱
 
شناسایی مطالبات شهرداری از سایر دستگاهها و ثبت مطالبات به مبلغ ۳۵۳/۸۰۲/۸۸۱/۶۵۱/۳۹۹ در سامانه دولت

 ادامه اجرای توسعه خط یک و تکمیل ایستگاههای خط ۲ و شروع اجرای خط ۳ مترو شیراز و راه‌اندازی خط دو به عنوان سومین کلانشهر کشور

 پیگیری راه‌اندازی سایت ۳۰۰ هکتاری ساماندهی مشاغل مزاحم شهری

 تسهیل صدور پروانه ساختمانی و اصلاح فرآیندهای آن که سهولت دسترسی و ارایه خدمات به مراجعه کنندگان شهرداری و شفافیت آن را در پی داشته است.
مصوبه‌ای در خصوص چاپ کتاب چند زبانه برای شناساندن ظرفیتها تاریخچه مفاخر و بناها و آثار شهر شیراز

در ادامه جلسه شهردار و رئیس شورای شهر شیراز به بر خی سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

در پاسخ به شیرازه: شیراز در ساماندهی معابر و ترافیک فاصله زیادی تا تبریز دارد

طاهری در پاسخ به انتقادهای خبرنگار شیرازه در خصوص وجود وانت‌بارهای میوه‌فروش و ایجاد مزاحمت برای شهروندان، سدمعبرهای موجود در پیاده‌روهای شهر، ترافیک سنگین شهر و کلافگی مردم و دیگر معضلات شهری، تمام موارد را پذیرفت و با بیان این نکته که موضوعات ذکر شده مشکلاتی است که ما هم بارها به انان در صحن شورا اشاره کرده‌ایم، گفت: چند روز پیش جهت ماموریت کاری به تبریز سفر کردم، علاوه بر اینکه این شهر، شهر بدون گدا و موتور معرفی شده است، به لحاظ ساماندهی پیاده‌روها و سد معبر نیز اقدامات خوبی انجام داده که متوان به جرات گفت که شیراز فاصله زیادی تا تبریز دارد.

وی در پاسخ به این سوال شیرازه که علی‌رغم انتقاد رسانه‌ها به فرسودگی تمثال شهدا، چرا هنوز جمع‌آوری نشده است، عنوان کرد: از ماجرای برخورد نامناسب رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز اطلاعی نداشته و از این بابت از اصحاب رسانه عذرخواهی می‌کنم، اظهار کرد: شهرداری شیراز در صدد جمع‌آوری و تعویض تمثال شهداست اما به دلیل حجم زیاد کار زمان‌بر است.

 خبرنگار شیرازه در این نشست به موضوعات دیگری همچون وضعیت نامناسب ناوگان حمل و نقل عمومی، تاخیر اتوبوس‌ها در اول صبح که باعث نارضایتی مردم برخی مناطق شیراز شده و وضعیت پل شهید کاراندیش، نیز سوال پرسید و از شهردار شیراز خواست تا نسبت به گزارش‌ها و انتقاد رسانه‌ها پاسخگو بوده و به تبیین شرایط برای شهروندان بپردازد.

 انتهای پیام/224224



نظرات بینندگان