کد خبر: ۱۶۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
عاشورا؛ عشق، اَتش، آب

روزی که سر خورشید را بر نیزه زدند

امروز روز عاشوراست، هنگامه عشق و شهادت، جوانمردی، ایثار، استقامت، مظلومیت و در یک کلام، امروز روز حسین(ع) است.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، امروز روز دیگری است؛ روزی که خورشید از سمت سرزمین نینوا طلوع کرده است؛ امروز حوالی ظهر دو خورشید پدیدار می‌شود، یکی بر نیزه و دیگری بر فراز آسمان کربلا.

آری امروز روز عاشوراست، هنگامه عشق و شهادت، جوانمردی، ایثار، استقامت، مظلومیت و در یک کلام، امروز روز حسین است.

در دشت کربلا امروز حق و باطل با هم در نبردند و باطل سرهای حق و حقانیت را بر نیزه می‌زند.

روزی که سر خورشید را بر نیزه زدند

روز عاشورا، حسین و یارانش جان شیرین خود را فدا کردند تا ظلم بی‌‌آبرو شود.

در این روز مسلمانان در سراسر دنیا گرد هم جمع می‌شوند و زیر آفتاب سوزان با نوای یا حسین و العطش، یاد خورشید کربلا و ۷۲ یار باوفایش را زنده نگاه می‌دارند.

بعد از گذشت حدود 14قرن و تا قیام قیامت، حماسه عاشورا برانگیزاننده انسانیت الهی انسان‌ها و الهام‌بخش قیام برای حقیقت انسانی در مبارزه با ظلم و شرک و دنیاپرستی است.

 در عاشورا کل کائنات می‌شوند "لبیک یا حسین"؛ همه مخلوقات در اندوه بزرگ با یک دغدغه به آرامش می‌رسند: "حسین آرام جانم، حسین روح و روانم".

فریاد «هل مِن ناصر یَنصُرُنى» که آن روز در صحرای کربلا از گلوی مبارک حسین‌بن‌علی«ع» زمانی که بی‌یار و یاور مانده و همه اصحاب و فرزندان یکی یکی مقابل حضرتش به شهادت رسیده بودند بلند شد، اینک بعد از 14 قرن و از اعماق قرون، در اقصی نقاط عالم شنیده شده و همه از هر زبان و رنگ و نژادی به حضرتش لبیک می‌گویند. 

پاسخ به نوای "هل من ناصر ینصرنی" این سردار بی‌سر را می‌توان در ایام محرم دید؛ آنجا که عزاداران حسینی از ادیان مختلف به خیابان‌ها می‌آیند و در رثای اهل‌بیت پیامبر اسلام، بر سر و سینه می‌کوبند.

نام حسین (ع) جهانی شده است. در شرق و غرب عالم از مسیحی گرفته تا بودایی، شیعه و سنی، همه برای شهید دشت کربلا عزاداری می‌کنند. 

در ایران همه به عشق حسین (ع)، سیاه می‌پوشند و برای برآورده شدن حاجاتشان نذری می‌دهند، بسیاری از متفکرین و اندیشمندان و سیاستمداران جهان در مورد حسین(ع) سخن گفته‌اند و فلسفه قیام عاشورا و دلایل ماندگاری حضرتش را تبیین کرده‌اند.
روزی که سر خورشید را بر نیزه زدند

معجزه حسین(ع) این است که همه عاشق اویند

عشق به حسین(ع) مرز نمی‌شناسد همه ساله علاوه بر میلیون‌ها شیعه ، جمعیت کثیر اهل سنت، مسیحیان، ایزدی‌ها، زرتشتی‌ها، صائبین و بودایی‌ها در عزاداری سرور و سالار شهیدان شرکت کرده و ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان می‌دهند و بر مظلومیت ایشان گواهی می‌دهند.

و در آخر؛

امروز، روز خطبه‌های غَرّای زینبی و رسوایی یزید و یزیدیان است. آنگاه که ظلم فاسدان را در گوش جهانیان فریاد زد.

بر قاتلان اباعبدالله تا صبح قیامت لعنت...

نویسنده:سمیه رعیتی

انتهای پیام۲۲۴۲۲۴


نظرات بینندگان