کد خبر: ۱۶۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲

اینفوگرافی توسعه و پیشرفت کتابخانه‌های عمومی فارس منتشر شد

اینفوگرافی توسعه و پیشرفت کتابخانه‌های عمومی فارس به منظور تبیین دستاوردهای این مجموعه فرهنگی استان فارس در دوران انقلاب اسلامی منتشر شد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، داده پژوهی توسعه و پیشرفت کتابخانه‌های عمومی فارس با ارائه آمار پیشرفت شاخص‌های کتابخانه‌ای از سال ۱۳۵۷ تا ۱۴۰۲ با هدف تبیین دستاوردهای کتابخانه‌های عمومی استان فارس در دوران انقلاب اسلامی تهیه و منتشر شد.

براساس اطلاعات این داده پژوهی و مقایسه آمارها از سال ۱۳۵۷ تا ۱۴۰۲ ، کتابخانه‌های عمومی فارس در دوران پیروزی انقلاب اسلامی در شاخص تعداد کتابخانه ها از ۳۱ به ۲۵۵ باب رسیده و رشد ۸ برابر داشته است؛ همچنین زیربنای کتابخانه های عمومی از ۷۲۹۵ مترمربع به بیش از ۸۰ هزار متر مربع رسیده وشاهد رشد ۱۱ برابری بوده است.

افزون براین شاخص منابع کتابخانه‌های عمومی با وجود بیش از ۲میلیون و ۸۶۰ هزارنسخه کتاب نسبت به سال ۱۳۵۷، یازده برابر، شاخص امانت ۵ برابر و شاخص عضویت ۷ برابر ارتقا داشته است. همچنین کتابخانه‌های عمومی فارس در شاخص نیروی انسانی رشد ۷ برابری و در حوزه تعداد خدمات رشد۵/۴ برابری  را تجربه کرده است. 

در حال حاضر تعداد ۱۶ سالن مطالعاتی مجوزدار و ۵۳ باب کتابخانه روستایی و سیار در استان فارس فعال است، این در حالی است که این خدمات پیش از دوران انقلاب وجود نداشت.

اینفوگرافی توسعه و پیشرفت کتابخانه‌های عمومی فارس منتشر شد

گفتنی است پوستر اینفوگرافی توسعه و پیشرفت کتابخانه‌های عمومی فارس روز یکشنبه در حاشیه جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی با حضور محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، معاونان استانداری و مسئولان دستگاه های اجرایی استان فارس رونمایی شد.

استاندار فارس همچنین تهیه اینفوگرافی پیشرفت و توسعه کتابخانه‌های عمومی استان فارس را کار ارزشمندی برشمرد و گفت: این کار باید الگوی تمام دستگاه‌ها باشد تا پیشرفت و توسعه حوزه کاری خود را در قالب چنین طرح هایی برای آگاهی عمومی منتشر کنند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان