کد خبر: ۱۶۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲

هشتمین سفر پیاده‌روی اربعین حسینی دانشگاه‌های شیراز کلید خورد

طی مراسمی از پوستر هشتمین سفر پیاده‌روی اربعین حسینی کاروان رهروان کربلا با حضور مسئولان دانشگاه‌های شیراز رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،نشست رونمایی از پوستر هشتمین سفر پیاده‌روی اربعین حسینی کاروان رهروان کربلا، ۸ مردادماه با حضور مسئولان دانشگاه‌های شیراز برگزار شد.

 این نشست که به میزبانی مدیریت فرهنگی دانشگاه شیراز در سالن کنفرانس ساختمان مدیریت این دانشگاه برگزار شد، با حضور مسئولان ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس و نمایندگانی از دانشگاه‌های شهر شیراز به‌منظور برنامه‌ریزی راهیان نور غرب و شمال غرب و اعزام دانشگاهیان برای پیاده‌روی اربعین حسینی ۱۴۰۲ تشکیل شد.

 مهدی مؤمن‌زاده، مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز در این‌رابطه گفت: ستاد اربعین حسینی از دو ماه پیش تشکیل شده و در حال آماده‌سازی شیوه‌نامه‌ای برای سفر پیاده‌روی اربعین حسینی دانشگاهیان است.

 وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، برای اربعین حسینی ۱۴۰۲، ۲۵۰ نفر از دانشگاهیان به کربلا اعزام خواهند شد و علاقه‌مندان می‌توانند تا دهم مردادماه برای ثبت‌نام مقدماتی به نشانی https://survey.porsline.ir/s/۳FiC۰Rc مراجعه کنند.

 مؤمن‌زاده ضمن مطرح‌کردن پیشنهاد برگزاری نشست بین‌المللی دانشگاهیان در کربلا، گفت: امسال دانشگاه شیراز برای هشتمین سال پیاپی میزبان یادواره فرهنگی هنری بوی سیب حرم دانشگاهیان است. رویکرد این یادواره تولید محتوا در زمینهٔ قیام امام حسین (ع) و شهدای کربلا و وقایع پیرامون ایشان است و امسال با محوریت «نقش زنان در حماسهٔ حسینی» برگزار می‌گردد.

 مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز با ترسیم موقعیت سفر اربعین ۱۴۴۵ در سال جاری، بر لزوم آماده‌سازی سرویس‌های اتوبوسرانی و همین‌طور اقامتگاه‌های زائران در نجف اشرف تأکید کرد و خواستار همکاری نهادهای مسئول در این زمینه شد.

 در ادامه این نشست نیز دیگر نمایندگان دانشگاه‌های شهر شیراز ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری هرچه شایسته‌تر سفر پیاده‌روی اربعین حسینی دانشگاهیان به ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: ایکنا
نظرات بینندگان