کد خبر: ۱۶۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۴ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در نامه‌ای خطاب به دادستان؛

خواهان برخورد قاطع با مجرمان شد

در پی هتک حرمت به بانوی محجبه در شیراز شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی طی نامه‌ای خطاب به دادستان مرکز فارس خواهان برخورد قاطع با مجرمان شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، در پی هتک حرمت به بانوی محجبه در شیراز شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی طی نامه‌ای خطاب به دادستان مرکز فارس خواهان برخورد قاطع با مجرمان شد.

متن نامه به شرح ذیل است:

بسم ربّ قاصم الجبارین

وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ
(سوره آل‌عمران آیه ۱۰۴)

جناب آقای سید مصطفی بحرینی

دادستان محترم عمومی و انقلاب مرکز استان فارس

سلام علیکم

در ایام گذشته تصاویری دردناک و ناراحت کننده از ضرب و شتم یکی از بانوان آمر به معروف و ناهی از منکر توسط افراد هنجارشکن به دلیل تذکر شفاهی در خصوص عدم رعایت حداقل موازین شرعی در یکی از اماکن گردشگری و تاریخی شهر شیراز ، سومین حرم اهل‌بیت علیهم السلام ، باعث تألم خاطر افکار عمومی و مردم عزیز کشور به خصوص شهروندان استان فارس گردیده است.
 
این که در فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی ، همواره زن جایگاهی بسیار رفیع داشته و خداوند منان تربیت و رشد فضائل انسانی را در دامن بانوان قرار داده ، هتک حرمت ایشان به مثابه دهن‌کجی و بی‌ارزش نمودن ارزش‌های والای اخلاقی و انسانی است.

با عنایت بر این که رهبر معظم انقلاب مسئله حجاب را علاوه‌بر شرعی بودن یک مسئله سیاسی قلمداد نمودند ، معاندین انقلاب اسلامی برآنند تا با ایجاد دو قطبی کاذب و از بین بردن امنیت روانی جامعه تعامل‌های هنجارمند شهروندان را به اختلاف و درگیری سوق دهند تا اهداف شوم خود را محقق نمایند.

علی‌ایّ‌حال نه‌تنها جای خالی نقش‌آفرینی اجرای مقتدرانه قانون مشهود است ، بلکه با توجه به عدم ایفای نقش حاکمیتی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نسبت به حفظ حکم حجاب و حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر ختم به ایجاد انگاره «نهی از منکر فردی ، پشتوانه نهی از منکر حاکمیتی ندارد» شده است که این مسئله در نظام اسلامی بسی آزاردهنده‌تر خواهد بوده و به دنبال آن برای اشخاص هنجارشکن موقعیتی برای عرض اندام فراهم شده است.

لذا از حضرتعالی و دستگاه قضا توقع می‌رود ، ضمن برخورد قاطع با عوامل هتاک و هنجارشکن در موضوع اخیر حیثیت و جایگاه لطمه خورده نهی از منکر را احیا نموده و با پاسخگو نمودن دستگاه‌های متولی حجاب اعم از اجرایی ، نظارتی و فرهنگی از ترک فعل و گاهاً ناکارآمدی آنان علی‌رغم تخصیص بودجه‌های قابل توجه جلوگیری گردد.

همچنین باید متذکر شد ، مطابق منویات رهبر معظم انقلاب که به شکست نقشه دشمن برای کشف حجاب عامه جامعه بعد از اغتشاشات سال قبل اشاره دارد ، اجرای قوانین مربوط حجاب و حمایت از آمرین به معروف یک مطالبه عمومی بوده و فضاسازی رسانه‌ای دشمن ، نمای حقیقی مردم مؤمن و اصیل ایران اسلامی نخواهد بود. 

در پایان نیز از آن خانم مؤمنه دغدغه‌مند که با تأسی از مکتب سیدالشهدا به دنبال ایفای تکلیف شرعی خود هدف تهاجم و هتک حرمت قرار گرفت ضمن تشکر ، حمایت کامل خود را از ایشان اعلام می‌داریم.

و العاقبة للمتقین
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس


نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی به دادستان مرکزاستان فارس


انتهای پیام/

نظرات بینندگان