کد خبر: ۱۶۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۲

عدالت اموزشی اصلی‌ترین هدف برگزاری مسابقات ورزشی دانش اموزان

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت:برگزاری مسابقات ورزشی دانش اموزان با نیازهای ویژه در راستای برگزاری عدالت اموزشی و تربیتی است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمد خلیل عسکری ، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در آئین افتتاح بیست و سومین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر بانیازهای ویژه کشور در شیراز گفت: برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در راستای برگزاری عدالت آموزشی و تربیتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در این مسابقات علاوه بر نگاه تربیتی برای دانش‌آموزان سعی شده است تا با فرهنگ‌سازی در جامعه، توجه عموم را به این دانش‌آموزان و افراد و نیازهای آنان جلب کنیم.

عسکری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش همزمان در حال انجام کارهای متعددی برای شروع سال تحصیلی است گفت: همگان باید بدانند که آموزش و پرورش با جدیت و با رویکرد تحولی در حال پیشبرد برنامه‌های تربیتی و آموزشی است.

وی گفت: در آموزش و پرورش همزمان در بخشی در حال اماده‌سازی برای شروع سال تحصیلی هستیم و در بخشی کار گزینش و استخدام و در بخشی نیز فعالیت های ورزشی دبیران و دانش‌آموزان در حال برگزاری است و این یعنی حتی در فصل تابستان کار تربیت تعطیل‌پذیر نیست.

عسکری از معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درخواست کرد تا تعداد کلاس‌های درس تربیت بدنی ویژه دانش‌آموزان مدارس بانیازهای خاص کشور در استان افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: مسابقات ورزشی دانش‌آموزان بانیازهای ویژه کشور در شیراز با نام و یاد شهید عبدالکریم ماندگاری از معلمان تربیت بدنی فارس برگزار می‌شود.

عسکری گفت: مسابقات ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه پسران از ۱۰ تا ۱۴ مرداد و در گروه دختران از ۱۶ تا ۲۰ مردادماه برگزار می‌شود.

عدالت اموزشی اصلی‌ترین هدف برگزاری مسابقات ورزشی دانش اموزان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس نیز در این مراسم گفت: دانش‌آموزان سندروم داون و کم توان ذهنی در این مسابقات در ۴ رشته شرکت می‌کنند که ۵۶۰ نفر از آنان دانش‌آموزان پسر و ۳۸۹ نفر نیز دختران هستند.

خلیل عابدی گفت:دانش‌آموزان در این مسابقات در گروه پسران در رشته‌های فوتسال، گوی‌رانی و دو و میدانی و در گروه دختران در رشته‌های تنیس روی میز، گوی‌رانی و دو ومیدانی باهم به رقابت می‌پردازند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس گفت:مسابقات دو ومیدانی در ورزشگاه حافظیه، تنیس روی میز و گوی‌رانی در ورزشگاه حمزه و فوتسال در ورزشگاه‌های پوریای ولی و شهدا برگزار خواهد شد که ۳۰ نفر ناظرین و داوران از استان‌های مختلف برگزاری فنی مسابقات را برعهده دارند.

عابدی با تاکید بر اینکه مسابقات در تمامی رشته ها به صورت انفرادی و تیمی برگزار می‌شود، افزود: از ۳۲ استان کشور در این مسابقات شرکت کننده داریم که در بین شرکت کنندگان، ۵۰ نفر از استان فارس هستند که ۲۲ نفر دختر و ۲۸ نفر پسر هستند.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان