کد خبر: ۱۶۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲

یک میلیون تن گندم از کشاورزان فارس خریداری شد

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در مجموع قریب یک میلیون تن گندم از کشاورزان استان فارس خریداری شده است که این عدد رشد ۱۰۸درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، مرتضی شریفی، مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: محصول گندم به عنوان یکی از تولیدات استراتژیک و اساسی کشور محسوب می‌شود و خودکفایی در میزان برداشت و تولید این محصول از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

دبیر کارگروه رصد و پایش گندم، آرد و نان استان با اشاره به اینکه خرید گندم در کل استان نسبت به سال گذشته رشد مثبتی داشته است که رشد ۱۰۰ درصدی در ۱۶ شهرستان حاکی از این موضوع است، اضافه کرد: بیشترین رشد را شهرستان خرامه با ۱۴۰۰ درصد و شهرستان شیراز با ۵۱۰ درصد داشته‌اند این در حالی است که خرید در ۴ شهرستان هنوز ادامه دارد.

شریفی تصریح کرد: هماهنگی دستگاه‌های متولی در برداشت، خرید و حمل گندم در استان باعث شد سرعت برداشت و حمل نسبت به سال گذشته افزایش و از آسیب به گندم‌ها جلوگیری شود.

وی ابراز داشت: لازم است از تلاش‌های پرسنل ادارات کل استان از جمله:جهاد کشاورزی، غله و بازرگانی، تعاون روستایی، حمل ونقل و پایانه‌ها و در راس آن‌ها فرمانداران و بخشداران تلاشگر استان و همچنین مجموعه فرماندهی سپاه فجر استان، فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی و فرماندهی انتظامی استان که در این مدت با تعامل و همکاری تلاش نمودند که این نعمت الهی بدون آسیب برداشت و حمل شود، تقدیر و تشکر بعمل می‌آید.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در پایان گفت: بدون شک شکر این نعمت الهی بدون پرداخت زکات میسر نمی‌باشد و امیدواریم که کشاورزان در این خصوص اهتمام ویژه و جدی داشته باشند.

یک میلیون تن گندم از کشاورزان فارس خریداری شد


انتهای پیام/


نظرات بینندگان