کد خبر: ۱۶۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شیرازه:

راهپیمایی اربعین نشان از خداباوری مردم دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت جهانی مردم جهان در راهپیمایی اربعین حسینی در مسیر نجف به کربلا یکی از مهم‌ترین نشانه‌های خداباوری و تلاش مردم برای شناخت بیشتر مکتب امام حسین (ع) است.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، شاهد هستیم که عشق امام حسین (ع) قلب‌های بیشتری را تسخیر می‌کند و در تصرف خود قرار می‌دهد، بسیاری از مسلمانان و شیعیان جهان هر سال مشتاقانه‌تر از سال قبل در همایش میلیونی و جهانی اربعین حسینی شرکت می‌کنند که چیزی جز معجزه عشق به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نیست.

مسلم صالحی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با این رسانه بیان کرد: حرکت جهانی مردم جهان در راهپیمایی اربعین حسینی در مسیر نجف به کربلا یکی از مهم‌ترین نشانه‌های خداباوری و تلاش مردم برای شناخت بیشتر این مکتب است، حرکت مردم در اربعین حسینی فقط مختص شیعیان نیست و از تمام مکاتب و ادیان مختلف در این حادثه بزرگ شرکت می‌کنند هرچند بخش زیادی از این جمعیت شیعیان هستند و می‌توانیم یکی از سمبل‌های دین‌داری و خداباوری مردم را همین راهپیمایی جهانی و عظیم اربعین بیان کنیم.

وی گفت: اگر حتی نخواهیم وارد بیان اندیشه‌های والای آن حضرت شویم بازهم می‌توانیم حضور میلیونی مردم جهان از تمام سلیقه‌ها، نگرش‌ها و حتی آیین‌های مختلف در این راهپیمایی را از برکات و مصداق‌های مکتب وحدت‌آفرین امام حسین بیان کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: حقیقتاً در مورد مسئله نقش‌زن در نهضت عاشورا حضور باصلابت حضرت زینب (س) در حادثه کربلا، خطبه‌های قاطع، استقامت و اقتدار این بانوی داغدیده در تمام تاریخ ماندگار شد و حقاً باید گفت اگر وجود پربرکت این بانوی بزرگ در حادثه کربلا نبود، حماسه کربلا در تاریخ مسکوت می‌ماند.

انتهای پیام/224227

نظرات بینندگان