کد خبر: ۱۶۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش فارس خبر داد:

وجود ۳۹۰ هزار نفر کم‌سواد و بی‌سواد در سطح استان فارس

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس گفت: پیش‌کسوتان با داشتن تجربیات فراوان می‌توانند نقش بسیار مهمی در ارتقای شاخص‌های حوزه سوادآموزی داشته باشند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، مجید احمدی معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش فارس در جلسه هم‌اندیشی با مدیران پیش‌کسوت سوادآموزی استان گفت: این جلسه به‌منظور بهره‌گیری از تجربیات و نقطه‌نظرات مدیران باتجربه و پیش‌کسوت حوزه سوادآموزی در جهت ارتقا حوزه سوادآموزی تشکیل گردیده است. 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس تأکید کرد: سازمان نهضت سوادآموزی با دستور بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) شکل‌گرفته است و همهٔ همکاران باید تمام تلاش خود را داشته باشند تا با همفکری همدیگر بتوانیم مشکلات را حل کنیم و به سرانجام بخشی در حوزه سوادآموزی برسیم .

وی افزود: نهضت سوادآموزی وظیفه دارد افراد بی‌سواد و کم‌سواد ۱۰ سال و بالاتر را به طور کامل تحت پوشش آموزش قرار دهد و فرهنگ ایرانی‌اسلامی را نشر دهد تا افراد زندگی بهتر و زیباتری داشته باشند و در جهت ساخت ایرانی قوی حرکت نماییم.

احمدی بیان داشت: آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی، سربازان فرهنگی در سطح شهر و روستاها هستند که در کنار تدریس سواد، با ارائه آموزش قرآن و نماز تلاش می‌نمایند تا سطح فرهنگی و اعتقادی سوادآموزان را ارتقا بخشند که بدون شک مسائل و مشکلاتی که در سطح جامعه شاهد آن هستیم با این آموزش‌ها به‌مرور کاهش خواهد یافت و ان شاالله شاهد ارتقا فرهنگ حجاب و عفاف در سطح جامعه خواهیم بود. 

وجود ۳۹۰ هزار نفر کم‌سواد و بی‌سواد در سطح استان فارس

وی افزود: بر اساس سرشماری سال ۹۵، در سنین ۶ سال به بالا حدود ۴۹۰ هزار نفر کم‌سواد و بی‌سواد در سطح استان وجود داشت و این آمار زیبنده استان فارس نبود که با تلاش‌های شبانه‌روزی صورت پذیرفته، طبق آخرین برآورد آماری در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۳۹۰ هزار نفر کاهش‌یافته است؛ اما قطعاً این پایان راه نخواهد بود و این تلاش‌ها تا ریشه‌کنی بی‌سوادی و کم‌سوادی در سطح استان ادامه خواهد یافت . 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس با بیان این که فرزندان ما آینده‌سازان این کشور هستند و باید در بحث تربیت آنان نهایت تلاش خود را به کار گیریم، اظهار نمود: بدون شک وجود اولیای باسواد در کنار این فرزندان زمینه پیشرفت و موفقیت آنان را فراهم خواهد نمود. 

احمدی در پایان اظهار امیدواری نمود که وجود پیش‌کسوتان با تجربه‌های ارزشمند بتواند به ارتقا سطح سوادآموزی کمک شایانی نماید و مقرر گردید این جلسات به‌صورت مستمر برگزار گردد. 
در این جلسه مدیران اسبق و پیش‌کسوت سوادآموزی استان به بیان نقطه‌نظرات و تجربیات ارزشمند خود دررابطه‌با مسائل حوزه سوادآموزی پرداختند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان