کد خبر: ۱۶۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مرودشت خبر داد:

رای سبز دادستان مرودشت در حمایت از محیط زیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مرودشت از صدور یک رأی توسط دادستان این شهرستان در راستای حمایت از محیط زیست خبر داد و از چنین رویه‌ای قدردانی کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، یوسف حسنی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مرودشت دوشنبه ۲۰ شهریور به خبرنگاران گفت: رویکرد سبز دادستان این شهرستان و توجه این مقام قضایی به اهمیت فراگیری آموزه‌های زیست محیطی، منجر به صدور رأی خرید یک دستگاه دمنده و اهدای آن به اداره محیط زیست شده است.

حسنی گفت: مدیریت بحران به ویژه در اطفای حریق در مناطق چهارگانه محیط‌زیست مستلزم تامین تجهیزات است که این مهم با خرید وسایل توسط اداره محیط زیست، نذر طبیعت از طریق خیرین و دوستداران محیط زیست و رأی‌های سبز قضایی محقق می‌شود.

رئیس حفاظت محیط زیست مرودشت افزود: به‌کارگیری متخلفان محیط زیستی برای حراست از عرصه‌های طبیعی ابتکاری قانونی است که با هدف سیاست‌ حبس‌زدایی دستگاه قضا اجرا می‌شود و صاحب‌نظران معتقدند برکات بسیاری هم درپی دارد.

حسنی ادامه داد: اگر در مفاهیم قوانین مجازات اسلامی تعمق کنیم، در فلسفه اصلی مجازات‌ها، چیزی جزء بازسازی اخلاقی مجرم و بازگشت این افراد به جامعه نخواهیم دید. موضوعی که در سند تحول قضائی پیش‌بینی شده و اصلاح مجریان از طریق استفاده از نهادهای ارفاقی از جمله مجازات‌های جایگزین حبس طراحی و پیگیری شده است.

وی ادامه داد: متخلفان محیط زیستی با بازگشت به طبیعت برای جبران آسیبی که به آن منطقه وارد کرده‌اند، با حکم سبز و نگاه ویژه حوزه قضائی گام بر می‌دارند.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان