کد خبر: ۱۶۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
رئیس پلیس فتا استان فارس تشریح کرد:

شگرد جدید مجرمان سایبری برای کلاهبرداری

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: کم‌دقتی برخی کاربران پیام‌رسان‌های داخلی باعث شده تا مجرمان سایبری با ترفندهای مهندسی اجتماعی و ارسال پیام‌های با محتوای ثبت‌نام سهام عدالت و...از شهروندان کلاهبرداری‌های مالی کنند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فارس، امیرحسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس در گفتگو با خبرنگاران گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیام‌هایی حاوی لینک‌های آلوده به بدافزارهای جاسوسی و مخرب، به دنبال سرقت اطلاعات کاربران و کلاهبرداری‌های مالی از آنها هستند.

وی افزود: آمارهای پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا نشان از حرکت مجرمان سایبری به سمت‌وسوی پیام‌رسان‌های بومی بوده و باتوجه‌به استقبال هم‌وطنان از این پیام‌رسان‌ها، پیش‌بینی می‌شود، شاهد کلاهبرداری‌های بیشتر در این زمینه باشیم.

شگرد جدید مجرمان سایبری برای کلاهبرداری

 سلیمانی تأکید کرد: کاربران عزیز به‌هیچ‌عنوان فریب جملات و تبلیغات اغواکننده در پیام‌رسان‌های داخلی را نخورده و به این نکته توجه داشته باشند که اگر قرار است موضوع مهمی مثل سهام عدالت، یارانه، ابلاغ الکترونیک قضایی و... مطرح شود حتماً از طریق منابع معتبر و مهم، پیگیر موضوع بوده و به پیام‌های دریافتی افراد و کانال‌ها و گروه‌های ناشناس توجه نکنند.

 رئیس پلیس فتا در فارس به هم‌وطنان توصیه کرد: برای پیشگیری از این‌گونه کلاهبرداری‌ها از کلیک بر روی لینک‌های ارسالی چه در قالب پیامک و چه در قالب پیام‌های شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و حتماً رمز دومرحله‌ای ورود به پیام‌رسان‌های خود را فعال و پیام‌رسان‌های داخلی را همانند آنتی‌ویروس‌ها به‌روزرسانی کنند.

 این مقام سایبری گفت: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.gov.ir (بخش گزارش‌ها مردمی) در میان بگذارند.

 انتهای پیام/
نظرات بینندگان