کد خبر: ۱۵۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۲

عامل اخاذی کنکوری فضای مجازی در فارس به دام افتاد

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی در این استان به بهانه فروش سوالات کنکور خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، امیرحسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: فردی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد شخصی از طریق شبکه‌های اجتماعی در قالب فروش سوالات کنکور او را فریب داده و با دادن وعده اخذ رتبه برتر در کنکور با وی ارتباط برقرار کرده است.

وی افزود: شخص شاکی اظهار کرد آن فرد با ارسال پیام‌های تهدیدآمیز مبنی بر انتشار تصاویر شخص‌اش، قصد اخاذی به مبلغ یک میلیارد ریال از وی را دارد که  موضوع با فوریت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سلیمانی تصریح کرد: با توجه به ارایه مستندات توسط شاکیه ، کارشناسان پلیس فتا با بکارگیری روش‌های فنی و شگردهای پلیسی در مدت زمان کوتاهی متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی او را دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: متهم در تحقیقات مقدماتی منکر هرگونه جرم انتسابی شد اما با هوشیاری کارشناسان پلیس و بررسی مدارک و مستندات، متهم به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد.

سلیمانی افزود: شهروندان در صورت برخورد با این افراد از واریز وجه خودداری و موضوع را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir به مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند تا راهنمایی های لازم را توسط کارشناسان دریافت کنند.


عامل اخاذی کنکوری فضای مجازی در فارس به دام افتاد

انتهای پیام/

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، کنکور
نظرات بینندگان