کد خبر: ۱۶۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز خبر داد:

شروع برداشت محصول از قطب پسته استان فارس

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: برداشت پسته در این شهرستان از شهریورماه آغاز شده است و به مدت یک ماه ادامه‌‌دارد.

به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، به نقل از روابط‌عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز، علیرضا بصیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز از برداشت پسته در این شهرستان از ابتدای شهریورماه خبر داد و گفت: برداشت این محصول به مدت یک ماه ادامه دارد.
 
 وی با بیان اینکه به دلیل وقوع پدیده گرمازدگی و در پی آن سقط‌جنین میوه، هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم؛ افزود: برداشت این محصول در سطح ۱۲ هزار هکتار شروع شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال به دلیل شرایط محیطی مناسب نسبت به سال گذشته، حدود ۱۸ هزار تن پسته روانه بازار مصرف شود.

به گفته وی؛ ۲۰درصد از این محصول به‌صورت کال‌فروشی برداشت و بقیه پس از فراوری توسط ۱۷ ترمینال پسته به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌شود.


شروع برداشت  محصول از قطب پسته استان فارس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز با اشاره به اینکه ارقام مهم پسته نی‌ریز شامل اوحدی، احمدآقایی، کله‌قوچی و اکبری است، تصریح‌کرد: باتوجه‌به پتانسیل‌های موجود برای تولید پسته در نی‌ریز و به علت کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و اُفت کیفی آن در سال‌های اخیر، بسیاری از کشاورزان با ایجاد باغ‌های پسته به تولید این محصول روی آورده‌اند.

بصیری همچنین اظهار کرد: این شهرستان از دیرباز قطب پسته استان فارس بوده و مقام اول سطح و تولید آن را به خود اختصاص داده است و در حال حاضر ۱۲ هزار و ۶۰۰ هکتار پسته دارد که ۶۰۰ هکتار آن غیر مثمر است.

انتهای پیام/
 


 


نظرات بینندگان