کد خبر: ۱۶۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۲

ماجرای زیر آب رفتن شالیزارهای اطراف درودزن چیست؟

مدیر روابط عمومی آب منطقه ای فارس، پیرامون انتشار یک کلیپ در شبکه‌های اجتماعی در مورد زیرآب رفتن شالیزارهای اطراف درودزن ‌توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، طی روزهای اخیر فیلمی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر رهاسازی آب سد ملاصدرا و احاطه اراضی زیر کشت برنج در مسیر رهاسازی منتشر شده است که مدیر روابط عمومی سازمان شرکت آب منطقه‌ای فارس در واکنش به انتشار این فیلم بیان کرد: سد ملاصدرا با حجم ۴۴۰ میلیون مترمکعب در شهرستان اقلید واقع شده است.

شریفی ادامه داد: امسال بر اساس تکلیف قانونی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق در پیک تابستان و کمک به رفع بخشی از ناترازی در این حوزه، تصمیم گرفته شد که بخشی از آب سد ملاصدرا رهاسازی شود لذا یکی از نیروگاههای سد بصورت فول برای تولید ۴۶ مگاوات در ساعت در مدار تولید برق قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی اراضی که در دریاچه سد درودزن تملک شده به نام سازمان آب و در تملک دولت جمهوری اسلامی است اما متاسفانه علی‌رغم اعلامیه، اطلاعیه‌ها و آگهی‌ها برخی ار مردم محلی اقدام به کشت برنج در این اراضی می‌کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان شرکت آب منطقه ای فارس گفت: از سویی حجم آب پشت سد درودزن امسال با رهاسازی بخشی از آب سد ملاصدرا افزایش یافت و امسال علی‌رغم اینکه کشاورزان تصور نمی‌کردند در اراضی که کشت برنج انجام داده بودند، شاهد احاطه آب شدند.

شریفی با تصریح بر این نکته که نمی‌توان گفت که مقصر چه کسی است، چرا که کشت در اراضی دولتی انجام شده و از طرفی برای تولید برق ضروری بود که آب رهاسازی شود، افزود: کشت در منطقه ممنوع انجام شده و کشاورزان نباید اقدام به چنین کاری کنند.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان