کد خبر: ۱۶۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
مدیر جهاد کشاورزی سرچهان خبر داد:

برداشت انگور از باغ‌های سرچهان

مدیر جهاد کشاورزی سرچهان، از تداوم برداشت انگور در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود تا پایان شهریور ماه ۲۰ هزار تن محصول از تاکستان‌های سرچهان برداشت شود.
به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سرچهان، علی موسی‌پور مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان، از تداوم برداشت انگور در این منطقه خبر داد و گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود تا پایان شهریور ماه ۲۰ هزار تن محصول از تاکستان‌های سرچهان برداشت شود.


وی افزود: ۲ هزار هکتار از باغ‌های شهرستان سرچهان تاکستان است و بیشترین سطح آن در حومه شهر حسامی قرار دارد.

موسی‌پور جشنی با اشاره به اینکه انگور نسبت به سایر درختان میوه، تحمل بیشتری نسبت به کم‌آبی و خشکسالی دارد؛ تصریح کرد: ارقام انگور تولیدی سرچهان از نوع کشمشی بواناتی، پیکامی، سیاه سردشت و صاحبی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرچهان با بیان اینکه متوسط عملکرد این محصول ۱۰ تن در هکتار است، عنوان کرد: تولیدات انگور به‌صورت تازه‌خوری کشمش، مویز، شیره انگور در سبد غذایی شهروندان قرار می‌گیردکه کشمش تولیدی به دلیل شهد بالا کیفیت مطلوب و طرف‌داران خاص خود را دارد.

موسی‌پور جشنی به توصیه و تأکید کارشناسان باغبانی در استفاده از روش داربستی به متقاضیان اشاره کرد و افزود: باتوجه‌به افزایش کیفی و کمی تولید محصول در روش مذکور به‌صورت پراکنده در سطح ۶۰ هکتار از تاکستان‌های شهرستان روش داربستی اجرا شده است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان