کد خبر: ۱۶۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

وضعیت دست‌فروشی سزاوار شیراز نیست

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: ما برای ساماندهی بازارچه‌ها در راستای حفظ سلامت مردم، منافع اصناف و توجه به زیبایی شهر نیازمند تصمیمات عاجل هستیم چراکه وضعیت موجود سزاوار شیراز نیست.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک در اتاق اصناف استان فارس، برای ساماندهی بازارهای هفتگی و دست‌فروشان شهرستان شیراز، با تأکید بر ساماندهی بازارهای هفتگی و دست‌فروشان اظهار داشت: اصناف در طول سال‌های مدید، خدمات شایانی را به مردم انجام داده‌اند که قابل‌تقدیر است؛ اما امروز گرفتار مشکلاتی هستند که باید برای حل آن چاره‌اندیشی کرد.

عزیزی با اشاره به مشکلات ناشی از عدم ساماندهی صحیح بازارچه‌ها در معابر و سطح شهر خاطرنشان کرد: ما در شهر شیراز که مهد تمدن و فرهنگ است باید کاری کنیم تا در این عرصه الگویی برای سایر شهرها باشیم و این خواسته زیادی نیست.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما برای ساماندهی بازارچه‌ها در راستای حفظ سلامت مردم، منافع اصناف و توجه به زیبایی شهر نیازمند تصمیمات عاجل هستیم؛ چراکه وضعیت موجود سزاوار شیراز نیست.

وی خواستار مسئولیت‌پذیری همه نهادها ذی‌ربط همچون شهرداری، اصناف، نیروی انتظامی، صنعت و معدن و تجارت برای ساماندهی بازارچه‌های شیراز شد و گفت: هیچ دستگاهی نباید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند؛ چراکه ساماندهی بازارها و دست‌فروشان مختص یک نهاد خاص نیست.

وضعیت دست فروشی سزاوار شیراز نیست

عزیزی تأکید کرد: به اعتقاد بنده در حال حاضر مشکل بی‌تفاوتی و بی‌ارادگی است که همین موضوع موجب بی‌نظمی بازارها و گرفتاری‌های موجود شده است و برای ما قابل‌قبول نیست که برای درآمدزایی افراد و حتی نهادها، با سلامت و امنیت مردم بازی شود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی خواستار ورود جدی اتاق اصناف به بحث ساماندهی بازارها و دست‌فروشان شد و گفت: ایجاد سازوکار مناسب، نیازسنجی، بررسی صلاحیت افراد از جمله کارهایی است که از اتاق اصناف انتظار داریم در این راستا انجام دهد ضمن اینکه نیاز به نظارت دقیق نیز محسوس است.

وی ادامه داد: اتاق اصناف برای ساماندهی بازارها و دست‌فروشان کارگروهی را تشکیل دهد و اگر لازم باشد از نهادهای مرتبط نیز کمک بگیرد تا هر چه زودتر شاهد ساماندهی این افراد باشیم و بیشتر از این به چهره شهر خدشه وارد نشود.

لازم به ذکر است در این دیدار رئیس اتاق اصناف فارس، معاون شهردار شیراز، اعضای برخی اتحادیه‌ها، مسئولان بازارهای هفتگی و نقطه‌نظرات خود را دراین‌خصوص به سمع و نظر حاضران رساندند.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان