کد خبر: ۱۶۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۰۵ مهر ۱۴۰۲
فرمانده سپاه فجر فارس:

دفاع مقدس سرشار از برکت بود

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: دفاع مقدس توانست تمام حریم جمهوری اسلامی ایران را از لوث وجود دشمنان پاک‌سازی کند و اجازه ندهد یک وجب از خاک کشور در دست دشمن باقی بماند.
 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس در اجتماع بزرگ نقش‌آفرین گام دوم انقلاب اسلامی که در شبستان امام خمینی حضرت شاه‌چراغ برگزار شد، گفت: این جوانان با تاسی از دفاع جانانه ملت ایران اسلامی بر 8 سال دفاع مقدس آمادگی خود را برای تمدن نوین اسلامی و طلوع خورشید ولایت عظما اعلام نمایند و سربازی خود را به محضر امام و ولی خود اعلام می‌دارند که ما آماده هستیم که در گام دوم نقش‌آفرین باشیم.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به نقش ملت ایران در دفاع مقدس گفت: در سال ۱۳۵۹ در ۳۱ شهریورماه به بهانه‌های واهی دشمن با حمایت همه قدرت‌های دنیا جنگی را بر علیه این ملت شروع کرد و بهانه شروع آن با پاره‌کردن قطعنامه ۱۹۷۵ الجزایر توسط رژیم بعث در منظر عموم و لغو این قرارداد حمله بر جمهور اسلامی ایران صادر شد و در شرایطی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نظامی نوپا بود که آمادگی لازم را برای دفاع نداشت؛ چون هم ساختار دولت دچار مشکل شده بود و هم ساختار نیروهای مسلح به‌واسطه انقلاب به‌هم‌ریخته بود.

دفاع مقدس سرشار از برکت بود

وی گفت: در این شرایط سخت دشمن برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران هم‌زمان با حمله در طول مرزهای غربی و جنوب گروه‌های ضدانقلاب را به بهانه خودمختاری و جداکردن بخش‌هایی از استان‌های کشور تحریک کرد و گروه‌های ضدانقلاب هم باز در درون شهرها همراه شدند .

سردار بوعلی بیان کرد: مردم عزیز به فرمان امام خمینی (ره) در میدان نبرد حاضر شدند و در برابر دشمن قرار گرفتند و در شرایطی که نه سازمانی مردمی داشتیم و نه امکانات موردنیاز برای مقابله را داشتیم که در اینجا دفاع جانانه نیروهای مردمی در کنار نیروهای ارتش و ژاندارمری سابق توانستند در گام اول جلوی پیشروی دشمن را بگیرند و بعدها به‌واسطه مقاومت، توان لازم را ارتقا دادند و علاوه بر دفاع توانستند به دشمن هجوم ببرند و عملیات متعدد موفقیت‌آمیزی را رقم بزنند.

این مقام مسئول دفاع مقدس را سرشار از برکت دانست و افزود: دفاع مقدس توانست تمام حریم جمهوری اسلامی ایران را از لوث وجود دشمنان پاک‌سازی کند و اجازه ندهد یک وجب از خاک کشور در دست دشمن باقی بماند و در اواخر جنگ که دشمنان متحد شدند بازهم این ملت به‌صورت یکپارچه مقاومت کردند و برگ زرینی را رقم زدند که دشمن را مجبور به پذیرش آتش‌بس کرد.

وی با اشاره به دستاوردهای بعداز دفاع مقدس افزود :دستاوردهای بعد از دفاع مقدس حوزه‌های متنوعی دارد به‌ویژه در حوزه نیروهای مسلح که باقدرت ابتکار و خلاقیت و اعتماد به نفسی که جوانان ما در جنگ پیدا کردند، توانستند در همه ابعاد ورود کنند و امروز ما شاهد هستیم که محصولات بسیار متعدد و متنوعی ساختند که می‌تواند از تجهیزات کشورهای دیگری برتری هم داشته باشد.

دفاع مقدس سرشار از برکت بود

فرمانده سپاه فجر فارس گفت:اگر بخواهیم به‌صورت موردی هم به این دستاوردها اشاره کنیم می‌توان از حوزه نانو، ژنتیک، پتروشیمی، پزشکی و درمان، ساخت دانشگاه و... نام برد به طور مثال ساخت پالایشگاه تولید بنزین «ستاره خلیج‌فارس» که یکی از پالایشگاه‌های نمونه است که توسط جوانان همین مملکت و نیروهای قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه ساخته شد و یا می‌توان از فازهای مختلف «پارس جنوبی» نام برد که در زمینه گاز و میعانات فعالیت دارد.

دفاع مقدس سرشار از برکت بود

وی گفت: درحوزه پهپاد یکی از کشورهای پیشرفته دنیا هستیم الان جمهوری اسلامی ایران در حوزه مهندسی معکوس پهپاد، رتبه اول دنیا را دارد و در زمینه قدرت موشکی جز ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.

مجید علی‌پور جانشین قرارگاه احمد بن موسی نیز گفت: امروز در گام دوم انقلاب اسلامی قرار گرفتیم و جوان‌ها آینده‌ساز کشور هستند و خیلی مهم و ارزشمند است که نسلی که قرار است مدیریت در کشور را به دست بگیرد نسبت به سرگذشت انقلاب به‌درستی درک کند که بتواند به‌درستی از آن استفاده کند .

وی همایش نسل دوم انقلاب را لازمه جوانان دانست و گفت: دوران دفاع مقدس یکی از افتخارات بزرگ کشور ما در طول تاریخ بوده و به گفته حضرت امام (ره) دارای برکاتی بود که ثابت کردیدم که می‌توانیم در مقابل ظلم مقاومت و ایستادگی کنیم و باروحیه مقاومت به قله پیروزی برسیم که نیاز است با تبیین موضوعات دفاع مقدس در بین جوانان جهت الگوگیری چنین مراسم حتی را برپا کنیم.

انتهای پیام/ 224224

نظرات بینندگان