کد خبر: ۱۶۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۹ مهر ۱۴۰۲

۹۵ درصد از شالیزارهای بیضا مکانیزه برداشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از برداشت مکانیزه برنج در ۹۵ درصد شالیزارهای این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات برداشت برنج از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از شالیزارهای بیضا آغاز شد.
به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌ها پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی بیضا، صدیقه مویدی مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان، اظهار کرد: سه هزار و ۳۲۵ هکتار از اراضی شالی بیضا با استفاده از ۶۵ دستگاه کمباین با هد مخصوص و ۱۷۵ هکتار به روش سنتی برداشت می‌شود.

به گفته وی به طور متوسط هر دستگاه کمباین قادر است روزانه دو هکتار از شالیزارهای شهرستان را برداشت کند.

مویدی تصریح کرد: برداشت برنج از اوایل مهرماه شروع شده است و تا نیمه آبان‌ماه ادامه دارد و محصول تولید شده علاوه بر مصرف مردم منطقه به دیگر شهرستان‌ها و استان‌های کشور نیز ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا با اشاره به میانگین برداشت ۶ تن شلتوک در هر هکتار پیش‌بینی کرد: بالغ بر ۲۱ هزار تن شلتوک از سطح موصوف برداشت شود که از این مقدار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن برنج سفید به دست می‌آید.

مویدی بیان کرد: رقم محصول برنج بیضا لنجانی است که باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی و حاصلخیزی خاک دارای کیفیت پخت، عطروطعم عالی است.

این مقام مسئول وضعیت عملکرد تولید برنج امسال را عالی توصیف کرد و اظهار کرد: شلتوک تولیدی بعد از خشک‌شدن راهی پنج کارخانه برنج‌کوبی این شهرستان می‌شود تا ضمن سفیدشدن بسته‌بندی گردد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان