کد خبر: ۱۶۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۱۸ مهر ۱۴۰۲

سالمندان محور وحدت در خانواده‌‌ها هستند

مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به جایگاه سالمندان در دین مبین اسلام، از برگزاری همایش تکریم از سالمندان با همکاری کمیته امداد امام حضرت خمینی (ره) خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،کوثر خادمیان مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در قرآن، روایات و احادیث، بر نکوداشت جایگاه و احترام سالمندان به‌ویژه پدر و مادر تأکید بسیار شده است، افزود: حفظ احترام و تکریم بزرگ‌ترها و سالمندان، همواره در نزد ایرانی‌ها جایگاه ویژه‌ای در خانواده داشته و امروز نیز باید والدین نقش خود را در تربیت فرزندان برای تکریم سالمندان و بزرگ‌ترها به‌درستی ایفا کنند، چرا که روزی خود والدین نیز در جایگاه سالمندی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: سالمندان، از مهم‌ترین گروه‌های هدف برای ارائه خدمات سلامت هستند و ارائه خدمت در این زمینه به آنان، از رسالت‌های مهم گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس دانشگاه به شمار می‌رود.

 خادمیان بیان کرد: غربالگری تغذیه‌ای، خطر سنجی بیماری‌های قلبی عروقی، غربالگری روانی، غربالگری سرطان روده بزرگ، مراقبت‌های فشارخون و دیابت، آموزش سبک زندگی سالم، آموزش و خودمراقبتی، از مهم‌ترین خدمات ارائه شده برای این گروه است که به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

سالمندان محور وحدت در خانواده‌‌ها هستند

مسئول واحد سلامت سالمندان معاونت بهداشت دانشگاه نیز گفت: استفاده از آموزه‌های دینی، یکی از بهترین روش‌ها برای تربیت فرزندان در تکریم سالمندان است و علاوه‌برآن، باید از همه ظرفیت‌ها به‌ویژه برنامه‌های هنری و فرهنگی استفاده کرد.

مریم سعید فیروزآبادی افزود: نوع نگرش ما نسبت به سالمندان و نحوه تعامل و برخورد با آنها، بر دیدگاه سایر اعضای خانواده تأثیرگذار است و می‌تواند الگوی مناسبی برای فرزندان باشد.

او ادامه داد: در راستای هم‌افزایی ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) در تکریم سالمندان، همایش یک‌روزه‌ای در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی تربیتی شهید آیت‌الله ربانی شیرازی برگزار شد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان