کد خبر: ۱۶۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۵ مهر ۱۴۰۲

دانش‌آموزان فارس به اردوی طرح «شهید نیری» می‌روند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از آغاز اردوهای دانش‌آموزی طرح «شهید نیری» با رویکرد مهارت‌آموزی و مشارک‌جویی در استان خبر داد و گفت:‌ قریب ۲۳ هزار نفر از دانش‌آموزان دوره اول متوسطه استان فارس در این اردوها شرکت می‌کنند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، علی‌رضا شادباش، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس از آغاز اردوهای دانش‌آموزی طرح «شهید نیری» با رویکرد مهارت‌آموزی و مشارکت‌جویی در این استان خبر داد و گفت: این اردوها ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر دوره اول متوسطه استان فارس از امروز آغاز شده و تا ۱۵ آبان‌ماه جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه قریب ۲۳ هزار نفر از دانش‌آموزان دوره اول متوسطه استان فارس در این اردوها در بازه زمانی مذکور شرکت خواهند کرد، افزود: در این طرح، روزانه ۶ منطقه و شهرستان و هر کدام ۴۰ دانش‌آموز را به اردوگاه شهید دستغیب شیراز اعزام می‌کنند؛ بنابراین روزانه ۲۴۰ دانش‌آموز فقط در این اردوگاه حضور دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس تصریح کرد: هم‌زمان با برنامه‌های اردویی اردوگاه شهید دستغیب، طرح شهید نیری در ۱۷ اردوگاه دیگر استان اجرا خواهد شد.

شادباش با بیان اینکه این اردوهای یک‌روزه با شعار تربیت بدون توقف برگزار می‌شود، ایجاد زمینه شناسایی رشد و شکوفایی، برنامه‌ریزی هوشمندانه برای مهارت و تقویت هنجارها، تقویت مهارت‌های زندگی در زمینه‌های فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و ورزشی، ایجاد زمینه هنری، ورزشی، علمی و آموزشی و... را از جمله اهداف اردوهای طرح مذکور برشمرد.

 وی با تصریح اینکه در این طرح، ادارات آموزش‌وپرورش استان یک هفته دختران و هفته دیگر پسران را به اردوگاه‌ها اعزام می‌کنند، افزود: در طرح شبانه این اردوها که صرفاً در اردوگاه شهید دستغیب شیراز برگزار می‌شود دانش‌آموزان ساعت ۱۷ عصر وارد اردوگاه می‌شوند و در بدو ورود به مقام شامخ شهدای دانش‌آموز ادای احترام کرده و سپس با عبور از دالان سربند و پس از اقامه نماز در برنامه افتتاحیه اردوی شبانه حضور می‌یابند.

شادباش اضافه کرد: دانش‌آموزان در ادامه در برنامه جنگ شادی شبانه، رصد ماه، ستاره و نقد فیلم شرکت و فردای آن روز نیز دانش‌آموزان در کارگاه‌های مهارت‌آموزی مشارکت و ظهر نیز اردوگاه را ترک می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس در پایان یادآور شد: بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر در بخش اردوی شبانه اردوگاه شهید دستغیب حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان