کد خبر: ۱۶۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا اعلام کرد:

پیش‌بینی خرید ۱۰ هزار تن چغندرقند از کشاورزان بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از برداشت چغندرقند از سطحی بالغ بر ۱۶۰ هکتار در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۱۰ هزار تن محصول تولید شود.
به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌ها «شیرازه»، به نقل از روابط‌عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان از برداشت چغندرقند از سطحی بالغ بر ۱۶۰ هکتار در شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۱۰ هزار تن محصول تولید شود.

وی تصریح کرد: برداشت محصول چغندرقند از نیمه مهرماه شروع شد و تا اوایل آذرماه ادامه دارد.

به گفته مویدی؛ رقم ایزابلا، افسوس و شکوفا از ارقام چغندرقند در این شهرستان است.

وی توضیح داد: باهدف افزایش تولید در واحد سطح و افزایش عیار چغندرقند به کشاورزان پیشرو و علاقه‌مند آموزش‌های لازم توسط کارشناسان زراعت ارائه شده و طی قرارداد دوجانبه بین کشاورزان و کارخانه قند، بذر و سایر نهاده‌ها در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و در زمان برداشت، محصول تولیدی به کارخانه قند شهرستان‌های کوار و مرودشت تحویل داده می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: کشت و برداشت چغندرقند بهاره در بیضا مکانیزه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا در ادامه اظهار کرد: کشت این محصول به روش بذر و نشایی و آبیاری مزارع مذکور به روش تیپ و بارانی است.

چغندرقند گیاهی از تیره اسفناج است که به‌صورت یک‌ساله کشت می‌شود و شرایط آب‌وهوایی شهرستان بیضا برای کشت این محصول بسیار مناسب بوده و محصول تولیدی نیز از عملکرد و کیفیت مطلوبی برخوردار است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان