کد خبر: ۱۶۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۰۴ آبان ۱۴۰۲
تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع):

داعش میوه جریان فکری سَلَفی‌ و وهابیت است

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) ضمن اعلام خبر استمرار خلق آثار هنرمندان در رثای شهدای حرم گفت: داعش میوه جریان فکری سَلفی‌ و وهابی است چرا که اگر این جریان‌ها نبودند، داعش هم وجود نداشت.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری ضمن تسلیت چهارم آبان، سالگرد شهادت شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ علیه‌السلام گفت: در هر بلایی یک نعمتی از جانب خدا نهفته است و این نعمت هم به برکت خون این شهدا عزیز عاید حرم مطهر شد.

وی افزود: تروریست‌های داعشی ایادی استکبار و صهیونیسم بین الملل، قصدشان این بود که نور الهی را خاموش کنند، اما خداوند به برکت خون شهدای حرم مطهر، این چراغ فروزان را به کل مردم دنیا نشان داد.

تولیت حرم مطهر احمد ابن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) یادآور شد: از زمانی که این حادثه غمبار در این بارگاه منور رخ داده است، ده‌ها هزار نفر از مردم اقصی نقاط ایران و همینطور کشورهای دیگر، به حرم مطهر مشرف شده‌اند و با قرائت فاتحه و حضور در مراسم بزرگداشت، اظهار تسلیت و همدردی خود را با اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و خانواده‌های معظم شهدا، ابراز داشته‌اند.

حجت الاسلام کلانتری ابراز کرد: بر خلاف تفکرات واهی دشمنان اسلام، خون هر شهید به اندازه یک لشکر در این کشور کارآیی دارد و مردم را متحدتر و پیرامون اهل بیت عصمت و طهارت متمرکزتر می‌کند.

وی با ذکر این نکته که رهاورد این اتحاد نویدبخش، پیروزی است، متذکر شد: نه تنها اینگونه حرکات روحیه مردم ما را تضعیف نمی‌کند، بلکه بحمدالله این روحیه روز به روز افزایش پیدا کرده است.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) عنوان کرد: این حمله تروریستی، حقیقتاً یک مصیبت بزرگ و حادثه تلخ برای همه بود و تلخ‌تر از آن برای کسانی بود که در این بارگاه منور، افتخار خادمی به این خاندان بزرگ را دارند.

حجت الاسلام کلانتری عنوان کرد: باید بنا به توصیه مقام معظم رهبری (دامت برکاته) یاد و خاطره این شهدای عزیز را همیشه گرامی بداریم که تاکید دارند این حادثه همچون حادثه کربلا در ذهن، فرهنگ و ادبیات مردم ماندگار شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش‌های زیادی برای ماندگاری این حادثه و درس‌ها و عبرتهای آن توسط خدام حرم مطهر، اصحاب رسانه، شعرا و هنرمندان در عرصه‌های مختلف انجام شده و البته مسئولیت خاتمه نیافته و خلق آثار پیرامون این حادثه باید استمرار پیدا کند.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) از استمرار خلق آثار هنرمندان در رثای شهدای حرم خبر داد و گفت: داعش در حقیقت میوه جریان فکری سَلفی‌گری و وهابیت است چرا که اگر این جریان‌ها نبود، داعش هم وجود نداشت.

تولیت حرم در خصوص اهداف این حملات وحشیانه استکبار به حرم مطهر گفت: هدف از وقوع حادثه دوم در واقع انتقام از نظام اسلامی به خاطر اعدام تروریست‌های قبلی بود چرا که داعش در پی اعدام تروریست‌های حمله قبل، اعلام کرده بود که انتقام سختی از جمهوری اسلامی می‌گیریم.

حجت الاسلام کلانتری با بیان اینکه وهابیت سرمایه‌گذاری بسیاری در کشورهای اقمار شوروی سابق و از جمله تاجیکستان، انجام داده و خیلی از اینها را به سمت گرایشات سَلفی‌گری و وهابیت سوق داده تصریح کرد: داعش هم در حقیقت میوه همین جریان فکری است چرا که اگر جریان سَلفی‌گری و وهابیت نبود، داعش هم وجود نداشت.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ علیه السلام دومین هدف دشمن از این اقدام تروریستی را شکستن امنیت پایدار کشور دانست و گفت: برای شکستن امنیت پایدار کشور، بهترین مکان، حرم‌های امن اهل بیت (ع) است که محل حضور میلیون‌ها زائر در طول سال است.

وی اعلام کرد: حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) به صورت میانگین در طول سال، ده تا دوازده میلیون زائر دارد که قاطبه آنان زائران شیعه و سنی از تمامی کشورهای اسلامی است و علاوه بر این، تعداد زیادی گردشگر خارجی غیرمسلمان هم حضور می‌یابند که اینها همه بر پایه امنیتِ ماندگار است که اتفاق می‌افتد.

به زعم وی، مسأله امنیت مطلوب دشمن نیست و شکستن این امنیت به هر شکل ممکن بخشی از پروژه‌های گسترده شیطانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی در خصوص سومین هدف از این اقدام سبوعانه گفت: این نوع حرکت‌ها تزریق روحیه به عوامل ورشکسته خودشان است که طی سالهای اخیر بدترین بلاها بر سر داعش، منافقین و جریانات مختلف آمده است.‌

منبع: مهر
نظرات بینندگان