کد خبر: ۱۶۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۰۶ آبان ۱۴۰۲
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید خبر داد:

برداشت بیش از ۲ هزار تُن گردو از باغات اقلید

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: پیش بینی می‌شود با پایان فصل برداشت از هزار و ۱۰۰ هکتار باغ گردوی این شهرستان، افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ تُن محصول برداشت و روانه بازار شود.
به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌ها پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، به نقل از روابط‌عمومی جهاد کشاورزی اقلید، ارسلان صالحی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید از برداشت بیش از ۲ هزار تُن گردو از باغات این شهرستان خبرداد و گفت: برداشت این محصول در شهرستان، از اواسط شهریور آغاز می‌شود و تا اوایل آبان ادامه دارد.

وی ادامه داد: میانگین عملکرد باغات گردو در هر هکتار افزون بر ۲ تن محصول خشک است که بر اساس برآوردهای انجام شده میزان تولید این محصول امسال ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش خواهد داشت.

صالحی اضافه کرد: به‌منظور اصلاح باغات گردوی نامرغوب با اقدامات انجام شده توسط جهاد کشاورزی و باغداران، فعالیت‌هایی از جمله آموزش باغداران باهدف آشنایی با روش‌های پیوند، عملیات اصلاح درختان به روش سرشاخه کاری، استفاده از ارقام تجاری جدید و تغذیه باغات صورت‌گرفته است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: ارقام گردوی کشت شده عموماً محلی بوده که در سال‌های اخیر ارقام جدید همچون چندلر، فرنور و ژنوتیپ نیز موردتوجه باغداران قرار گرفته است.

صالحی با بیان اینکه برداشت محصول گردو در شهرستان به‌صورت سنتی بوده اظهار امیدواری کرد: با کشت ارقام جدید و تجهیز باغات به ادوات برداشت این مشکل کاهش یابد.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان