کد خبر: ۱۶۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲
وصیت‌نامه شهید الطافی؛

مناجات عاشقانه یک پاسدار شهید

شهید «خیرالله الطافی» در دفتریادداشت خود می‌نویسد: «خدایا مردم مرا نمی‌شناسند و به من به چشم یک پاسدار یک مؤمن نگاه می‌کنند. مردم ظاهر مرا می‌بینند و...»
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، شهید «خیرالله الطافی» ششم اردیبهشت سال ۱۳۴۰ در روستای امامزاده اسماعیل از توابع شهرستان اقلید دیده به جهان گشود. دوران تحصیلات را تا مقطع دیپلم در رشته علوم‌انسانی در مرودشت گذراند. سال ۱۳۶۳ فرماندهی سپاه پاسداران منطقه بیضاء را به عهده گرفت. پس از یک سال به فرماندهی سپاه قیر و کار زین منصوب و به خدمت مشغول شد. وی سرانجام چهارم تیر سال ۱۳۶۷ با سمت فرماندهی عملیات در جزیره مجنون به شهادت رسید.


متن مناجات:

يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ يَنصُرۡكُمۡ وَيُثَبِّتۡ أَقۡدَامَكُمۡ. پس مرا هدايت کن که در راه ياريت قدم برداشته و پس از آن پيروز و سپس در راه خودت استوارم گردان آمين رب العالمين.

 معبودا تو را سپاس می‌گویم که مرا موفق نمودی که بتوانم نام تو را بر لب آورم هر چند که هنوز تو را نشناخته‌ام؛ بلکه خودم را نیز نشناخته‌ام؛ بلکه اگر شناخته بودم بر اساس حدیث معروف مولایمان علی «من عرف نفس فقد عرف رب» پس تو را نیز می‌شناختم و اگر تو را می‌شناختم دیگر روح در کالبدم نمی‌ماند؛ زیرا آن که خدا را شناخت نعمت‌ها و صواب‌ها و عقاب‌ها را با عین‌الیقین می‌بیند.

و آن که حقیقت را به‌عین الیقین ببیند دیگر زنده دنیای فانی نیست و بهشت را می‌بیند با همه نعمت‌های آن و جهنم را با همه عذاب‌ها و معذبین هر گناه را مشاهده می‌کند و هر کس معذبین گناه‌ها را ببیند دیگر گناه نمی‌کند هیچ، بلکه به گناه نزدیک نمی‌شود و فکرش را هم نمی‌کند و من که غرق در گناهم هر کجای زندگی‌ام را نگاه می‌کنم گناه است و می‌دانم که پرونده‌ام از اعمال بیهوده و گناهان کبیره کثیره پر است.

چگونه شناخت تو را داشته باشم و بگویم تو را شناخته‌ام؟! خدایا مردم مرا نمی‌شناسند و به من به چشم یک پاسدار یک مؤمن نگاه می‌کنند. مردم ظاهر مرا می‌بینند برای بعضی‌ها حرف می‌زنم درس خداشناسی می‌گویم؛ اما خودت می‌دانی و خودم نیز از مردم بهتر خودم را می‌شناسم و می‌دانم که پرونده‌ام سیاه است با همه اینها با همه آنچه را که تو می‌دانی که من آرزوی دانائی و یا نادانی در نهان و آشکار کرده‌ام.

تو را قسم به اهل‌بیت عصمت و طهارت می‌دهم که مرا ببخش خدا تو می‌دانی که بنده ضعیف و حقیر و ذلیل و مسکین و مستکین تو جز تو کسی را ندارد و خدا تو مردم را مأمور به‌ظاهر کردی و مردم‌فریب ظاهرم را خورده‌اند؛ اما خودم می‌دانم که عاصی و گنهکارم و تو نیز بهتر مرا می‌شناسی که چه هستم پس بارالها مرا به کرم و عزتت ببخش و مرا عقوبت نکن از آنچه خلاف کرده‌ام و بازخواست نکن از آنچه وظیفه داشتم ولی بدان عمل نکردم.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان