کد خبر: ۱۶۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس:

امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر صرفاً کار فرهنگی نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: از روزی که قانون امربه‌معروف در مجلس تصویب شد باید به دنبال سازوکار اجرایی می‌رفتیم؛ بلکه بودجه آن طرح شود و برخی به‌نوعی قبول کردند که امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یک کار فرهنگی است؛ اما صرفاً فرهنگی نیست و گستره آن به مدیریت و نظارت بر می‌گردد .
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان فارس امروز ۷ آبان‌ماه با حضور آیت‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، حجت‌الاسلام طاهری دبیر ستاد امربه‌معروف کشور و جمعی از مسئولان استانی در محل دفتر ولی‌فقیه در استان فارس برگزار شد.

آیت‌الله دژکام گفت: اگر در مرکزیت ببینیم تعهداتی داده شود که کار امربه‌معروف را زنده کند پیگیری خواهیم کرد و به‌تناسب خواسته ستاد اقدامات انجام خواهیم داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را دارای مراحل گوناگون دانست و افزود: ما برای یک کار حکومتی و مدیریتی در حال تشکیل ستاد هستیم که این خود رویکرد جدیدی در نظام اسلامی است؛ زیرا سابقه نداشته که قبل از انقلاب رویکردی از امربه‌معروف را داشته باشیم و در اصل هشتم قانون اساسی بود که امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نوشته شد.

وی با اشاره به نقش و ایجاد امربه‌معروف در جمهوری اسلامی گفت: مشخص شد که یک نگاه دقیقی از مسببان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود که می‌خواستند عنوان کنند که ما خواهان یک حکومت مذهبی هستیم که این نقش امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است که یک کار فردی به یک نهاد نظارتی دولت بر مردم، مردم بر دولت و مردم بر مردم از آن استخراج شود.

امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر صرفاً کار فرهنگی نیست

آیت‌الله دژکام در ادامه بیان کرد: از روزی که قانون امربه‌معروف در مجلس تصویب شد باید به دنبال سازوکار اجرایی رفت؛ بلکه بودجه آن طرح شود و برخی به‌نوعی قبول کردند که امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یک کار فرهنگی است؛ اما صرفاً فرهنگی نیست و گستره آن به مدیریت و نظارت بر می‌گردد .

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: باید نظارت در امربه‌معروف را اعمال کنیم و امربه‌معروف صرفاً برای مسئله حجاب و نماز نیست؛ بلکه نظارت، مدیریت و فرهنگی را در بر می‌گیرد که برای اقدام آن نیاز به سازوکار است.

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان