کد خبر: ۱۶۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۱۸ آبان ۱۴۰۲
رئیس‌کل دادگستری استان فارس اعلام کرد:

تأمین امنیت آزادراه شیراز - اصفهان، ضرب‌الاجل یک‌ماهه دادگستری

با انتشار مطالبی در فضای مجازی مبنی بر وجود ناامنی در آزادراه تازه افتتاح شده شیراز - اصفهان رئیس‌کل دادگستری فارس هشدارهایی در این باره به ناامن‌کنندگان و همچنین ضرب‌الاجلی یک‌ماهه برای متولیان امر صادر کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، طی روزهای گذشته و بعد از افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان که رؤیای چندین ساله مردم این خطه بود و در سفر اخیر رئیس‌جمهوری به فارس مورد بهره‌برداری قرار گرفت اخباری مبنی بر وجود ناامنی در این محور مواصلاتی مهم خصوصاً در ساعات شب در فضای مجازی و بین مردم منعکس شد که نگرانی‌هایی را در این باره برانگیخت.

 رئیس‌کل دادگستری استان فارس چهارشنبه در جمع خبرنگاران بر تحویل زیر ساخت‌های موقتِ تأمین امنیت و ایمنی آزادراه جدیدالاحداث شیراز - اصفهان تأکید کرد و گفت: استقرار و تحویل سازه‌های موقت که پیش از افتتاح در دستور کار قرار گرفت بود به‌سرعت انجام شود.

 حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی با بیان اینکه زیر ساخت‌های لازم جهت نظارت‌های پلیسی و تأمین امنیت و همچنین ایمنی رانندگان در محورهای مواصلاتی جدیدالاحداث باید توسط نهادهای ذی‌ربط تأمین شود؛ به ادارات و نهادهای مسئول در حوزه راه‌ها مهلت داد ظرف یک ماه زیر ساخت‌های وعده‌داده‌شده جهت استقرار نیروها و تجهیزات تأمین امنیت و ایمنی آزادراه را تحویل دهند.

 هشدار برای ترک فعل مدیران

 وی با اشاره به دریافت گزارشی مبنی بر وقوع سرقت در محدوده آزادراه جدیدالاحداث شیراز - اصفهان، ضمن تعیین مهلت محدود برای رفع این مشکل متذکر شد: در صورت عدم اجرای وظایف و تعهدات مقرر، ترک فعل مدیران مربوطه در دستور کار دادگستری استان قرار خواهد گرفت .

 وی داشتن برنامه مدون پیشگیری از وقوع جرم را از جمله تکالیف قانونی مدیران خواند و یادآور شد؛ عدم توجه به این امر ترک فعل و قصور تلقی و طبق قانون قابلیت تعقیب قضایی دارد.

 موسوی استقرار زیر ساخت‌های امنیتی و ایمنی در راه‌ها و محورهای مواصلاتی را زیر مجموعه پیشگیری وضعی و انتظامی دانست و به مسئولان حوزه قضایی بیضا، کامفیروز و اقلید مأموریت داد تا ضمن تشکیل جلسه مشترک شورای پیشگیری از وقوع جرم، موضوع تأمین امنیت و ایمنی آزادراه شیراز - اصفهان را به‌صورت ویژه دنبال کنند .

 وی در پایان با هشدار به ناامن‌کنندگان جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی گفت: مطابق قانون شدیدترین برخوردهای قضایی در انتظار آنان است .

 بر اساس ماده ۱۵۶ قانون مجازات اسلامی، هر کس به نحوی، در راه‌ها و خیابان‌ها، مرتکب دزدی و راهزنی شود، درصورتی‌که بر او، عنوان محارب، صدق نکند، به سه تا پانزده سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق، محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان