کد خبر: ۱۶۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۴ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
توسط عضو مجلس خبرگان رهبری در استان فارس انجام شد:

پاسخ به اظهارات شهاب‌الدین حائری«قسمت چهارم»

آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری عضو مجلس خبرگان رهبری در استان فارس در پی اظهارات شهاب‌الدین حائری پاسخی را به وی داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری عضو مجلس خبرگان رهبری در استان فارس در پی اظهارات شهاب‌الدین حائری پاسخی را به وی داد.

متن جوابیه به اظهارات آقای شهاب‌الدین حائری به شرح ذیل است:

با کمال تعجب حملۀ شجاعانۀ حماس به صهیونیست‌ها را وحشیانه خوانده آن را محکوم می‌کنید! درحالی‌که همۀ آزادی‌خواهان جهان حتی غیرمسلمانان، آن را تحسین و تمجید می‌کنند. 

لابد می‌گویید حماس حق نداشت غافل‌گیرانه و بدون اعلان قبلی جنگ از سوی اسرائیل، به آن حمله‌ور شود! پاسخ این است که اسرائیل، از ۷۵ سال پیش یعنی از سال ۱۹۴۸ که فلسطین را غصب نمود و به‌زور وارد خانه‌های مردم شد،عملاً به آنان اعلان‌جنگ نمود. 

بفرمایید مردم مظلومی که از خانه‌های خود رانده شده و ۷ میلیون آن آوارۀ این کشور و آن کشور گردیده و ده‌ها سال مورد تحقیر واقع شده و از کمترین حقوق انسانی محروم‌اند و جوانانشان در اسارت‌گاه‌ها شکنجه می‌شوند و شهرهایشان در محاصرۀ زمینی و دریایی و هوایی قرار دارد، منازلشان را تخریب و به‌جای آن شهرک‌ها می‌سازند و در آن‌ها، صهیونیست‌های مسلح را سکنا می‌دهند، به اردوگاه‌هایشان هر وقت که بخواهند با انواع بمب‌ها هجوم می‌آورند، دادرسی در جهان ندارند، آیا برای چنین مردم مستأصلی، راهی غیر از این‌گونه حملات باقی می‌ماند؟ اگر بله بفرمایید کدام راه؟!

از نوشته‌های تأسف‌آورتان، سیاه‌نمایی‌های عجیب و غیرمنصفانه‌ای است که دربارۀ وضعیت بعد از انقلاب کشور ارائه می‌دهید. مایۀ تأسف است که به پیشرفت‌های خیره‌کنندهٔ این چهار دهه و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی چشم فروبسته‌اید. اگر بخواهم فهرستی از این دستاوردها ارائه دهیم مثنوی هفتاد من می‌شود. حضرت‌عالی را به مطالعۀ کتاب‌های متعددی که در این باب نگارش یافته توصیه می‌کنم.

تأسف‌بارتر این‌که گاه ظاهراً انقلاب سال ۵۷ و حرکت پیامبرگونه و تاریخ‌ساز امام خمینی اعلی‌الله‌مقامه الشریف را سرآغاز شوربختی مردم ایران می‌دانید. به‌احتمال زیاد، این‌گونه سخنان، در حالت عصبانیت و فوران ناراحتی نگاشته شده وگرنه از سوی هیچ شخص آگاهی که ذره‌ای انصاف داشته باشد، پذیرفته نیست. 

این سخن به این می‌ماند که العیاذبالله بگوییم بعثت رسول خدا (ص)، سرآغاز شوربختی مردم حجاز و ملت مسلمان بود! چراکه دوران حیات آن حضرت، به تحریم‌ها و فشارهای قریش و درگیری‌های گوناگون و ۲۷ جنگ گذشت. بعدها هم که علی (ع) به حکومت رسید، تقریباً همۀ دوران زمام‌داریش به جنگ جمل و صفین و نهروان و قربانی شدن هزاران مسلمان انجامید و بعد هم فاجعۀ کربلا و در نهایت حکومت‌های سیاه بنی‌امیه و بنی‌عباس.

قطعاً شما چنین نمی‌گویید. ولی بی‌تردید این سخن از هر کس صادر شود، دلیل بر آن است که او اسلام و اهداف متعالی آن را نشناخته و با آرمان‌های بلند نبوی بیگانه است. در مورد رهبر کبیر انقلاب اسلامی هم باید گفت باید قرن‌ها بگذرد تا عظمت این ابرمرد تاریخ و ابعاد وجودی این خورشید فروزان، برای ایرانیان بلکه جهانیان معلوم شود. ما باید به خود ببالیم که بخشی از زندگی خود را در دوران حیات این ولی بزرگ خدا زیسته‌ایم. به‌جای شکر الهی کفران نعمت می‌کنیم! 

در عبارتی چندش‌آور که برای هر ایرانی فهیمی مشمئزکننده است، داشتن حاکمانی مانند حاکمان عربستان را آرزو کرده‌اید! خوب برادرم! اگر حاکمان ایران ازاین‌دست بودند که شما تا به امروز، هزار بار اعدام می‌شدید! مگر تراژدی قطعه‌قطعه‌شدن خاشقجی با ارّۀ بن سلمان را فراموش کرده‌اید؟!

 کجا را با کجا مقایسه می‌کنید؟! هل یستوی الاعمی و البصیر ام هل تستوی الظلمات و النور و ما یستوی الاحیاء و لا الاموات. با کمال آزادی، هرچه می‌خواهید و هرچه می‌پسندید می‌گویید، بعد هم از استبداد و فقدان آزادی می‌گویید! تمام از ضعف‌ها و کاستی‌ها می‌گویید؛ ولی هیچ از رویش‌ها و درخشش‌ها نمی‌گویید! بیگانگان از استقلال و اقتدار ایران حسرت می‌خورند؛ ولی خامهٔ شما جز تاریکی و ظلمت نمی‌شناسد. 

بعد از دیدار شینزوآبه نخست‌وزیر ژاپن با رهبر مقتدر ایران و عدم‌پذیرش پیام ترامپ توسط ایشان، یکی از فعالین رسانه‌ای نوشت: «درست است تولید ناخالص ملی ژاپن، ده برابر ایران است، اما مطمئنم ژاپنی‌های بسیاری امروز حسرت ایرانیان را خوردند. ژاپنی که پس از ۷۵ سال هنوز در اشغال رسمی ۲۳ پایگاه نظامی آمریکا و ۵۰ هزار سرباز و پرسنل آمریکایی است.

 مطمئنم ژاپنی‌های بسیاری آرزو داشتند رهبر آن‌ها هم به‌جای پادویی و پیام‌رسانی برای آمریکا می‌توانست صدای استقلال ملتش را بشنود و می‌توانست ترامپ را این‌گونه صریح تحقیر کند. مطمئنم ژاپنی‌های بسیاری امروز آرزو کردند مثل ایرانی‌ها به استقلال و عزت و شجاعت برسند.


علی‌اکبر کلانتری، عضو مجلس خبرگان رهبری در استان فارس


انتهای پیام/



نظرات بینندگان