کد خبر: ۱۶۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲
توسط عضو مجلس خبرگان رهبری در استان فارس انجام شد:

پاسخ به اظهارات شهاب‌الدین حائری«قسمت پنجم»

آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری عضو مجلس خبرگان رهبری در استان فارس در پی اظهارات شهاب‌الدین حائری پاسخی را به وی داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری عضو مجلس خبرگان رهبری در استان فارس در پی اظهارات شهاب‌الدین حائری پاسخی را به وی داد.

مراجع عظام را بازخواست کرده‌اید که چرا جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کرده‌اند، ولی سال گذشته در اعتراض به کشته‌شدن عده‌ای در اعتراضات خیابانی، بیانیه‌ای صادر نکرده‌اند! واعجبا! آیا در نگاه شما، زنان و کودکان بی‌گناه فلسطینی که در خانه‌های خود با بمب‌های اهدایی آمریکا قتل‌عام می‌شوند، با عده‌ای باغی که در حال تخریب و آتش‌زدن اماکن دولتی و مساجد و در حال هجمه به زنان محجبه و حافظان امنیت، آسیب‌دیده‌اند، یکسان‌اند؟! 

کیست که نداند ماجرای فوت آن دخترخانم و مسئلۀ حجاب بهانه بود؟ آیا نمی‌بینید همان آمریکا و اسرائیل و انگلیس و فرانسه‌ای که آن روز به فوت آن دخترخانم اعتراض داشتند و هرچه توانستند در شعله‌ور کردن اغتشاشات کوشیدند، امروز از کشتار زنان و کودکان غزه حمایت می‌کنند؟!

جنابعالی نه‌تنها به مراجع عظام بلکه تقریباً به همۀ عالمان و فرهیختگان انتقاد می‌کنید که چرا ساکتید و نمی‌خروشید و حتی برخی را به چاپلوسی و تملق متهم می‌کنید که چرا از فلان مسئول یا از فلان اقدام، تعریف و تمجید کردید! 

گویی در این کشور کسی جز شما، بیدار و دلسوز و دغدغه‌مند نیست و گویی رسالتی جز تخطئه و انتقاد ندارید! چقدر فاصله است میان رویکرد شما و این رویکرد که ما شرعاً و عقلاً موظفیم در کنار انتقادهای خیرخواهانه، مدافع نظام هم باشیم و آن را در برابر دشمنی‌های رنگارنگ و هجمه‌های پنهان و آشکار تنها نگذاریم. انتقادهای سازنده و صحیح بسیار به‌جاست اما این‌که ما شب و روز، صدر و ذیل نظام را مورد هجمه قرار دهیم و دشمنان عنود خود را به وجدآوریم صحیح نیست.

به نظرم یکی از کاستی‌های تحلیل‌هایتان آن است که معمولاً همه چیز را صفر یا صد می‌بینید و بر همین اساس القا می‌کنید که همۀ مردم، با فلان چیز مخالف‌اند یا همه با بهمان چیز موافق‌اند، یا همۀ دولت‌مردان، مغضوب و منفور مردم‌اند! اصلاً چنین نیست. مردم عقل و وجدان دارند. خدوم را از غیر خدوم خوب می‌شناسند و تلاش‌های خادمان خود را ارج می‌نهند. 

شاید بر این باورید که نوشته‌هایتان، بسیار مورد اقبال مردم است و شاید تشویق و تمجیدهای مغرضانه یا غیر مغرضانۀ برخی هم در پیدایش این باور دخیل باشد. ولی بنده که با اقشار گوناگون جامعه در ارتباطم، این طور برداشت نمی‌کنم. بسیار برخورده‌ام به افرادی از حوزه و دانشگاه با گرایش‌های گوناگون سیاسی یا از دیگر اقشار جامعه و از خانواده‌های معظم شهدا که به‌شدت از نوشته‌ها و صحبت‌های شما ناراحت‌اند و حتی گاه نفرین می‌کنند!

علی‌اکبر کلانتری، عضو مجلس خبرگان رهبری در استان فارس


انتهای پیام/


نظرات بینندگان