کد خبر: ۱۶۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲
شهردار شیراز خبر داد:

بهره‌برداری از آب‌نمای هوشمند در شیراز

شهردار شیراز گفت: بیش از ۳۵ میلیارد تومان برای ساخت آب‌نمای بوستان آزادی شیراز هزینه شده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمدحسن اسدی شهردار شیراز در مراسم بهره‌برداری از آب‌نمای هوشمند موزیکال بوستان آزادی شیراز گفت: این آب‌نما یکی از طرح های‌های تفریحی و مدنظر شهروندان بود که اجرا شد و به بهره‌برداری رسید.

اسدی با بیان اینکه آب‌نما موزیکال شیراز از نظر فناوری در سطح کشور منحصربه‌فرد است، افزود: ساخت این آب‌نما از هشت سال پیش آغاز شد، اما به دلایلی در یک بازه زمانی روند اجرایی آن متوقف شد و از سال ۹۸ مجدد ساخت آن در دستور کار قرار گرفت و طی یک سال پیشرفت پروژه از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد رسید.

وی ادامه داد: مساحت آب‌نما هوشمند موزیکال بوستان آزادی ۱۵ هزار مترمربع همراه با کابل‌کشی ضد آب است که برای تجهیزات آن ۳۰۰ المان نوری کنترل‌پذیر و ۱۲۰ پمپ آب‌نما تعبیه شده است.
شهردار شیراز با اشاره به به‌کارگیری ۲۶ دستگاه فواره رباتیک در این آب‌نما هوشمند، گفت: آب‌نما هوشمند موزیکال شهر شیراز با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان اجرا شده است.

بهره‌برداری از آب‌نمای هوشمند در شیراز

اسدی افزود: اجرای یک هزار و ۹۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی، ۲۴ تابلو برق، مخزن ۴۰ هزارلیتری برای ذخیره آب ورودی، اجرای دیواره و عایق‌سازی کف دریاچه به جهت عدم نفوذ، از دیگر مشخصات فنی آب‌نما هوشمند موزیکال است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان