کد خبر: ۱۶۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۲۵ آبان ۱۴۰۲
فارس در هفته‌ای که گذشت؛

از مهلت یک‌ماهه ایمنی آزاد راه شیراز به اصفهان تا ترافیک سنگین گویم

آنچه ازاین‌پس در قالب بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به‌منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب یک بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.

آنچه ازاین‌پس در قالب این بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.

از شنبه تا پنج‌شنبه در فارس چه خبر بود؟

اولین خبر خوب را از کارخانه قند رستم شروع می‌کنیم

اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی کارخانه قند ممسنی

در نشست مشترک انصاری نماینده مردم ممسنی با مشاور عالی وزیر صمت و نمایندگان شرکت بهره‌برداری کارخانه قند ممسنی مقرر شد برای تسریع راه‌اندازی این کارخانه در سال جاری، مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه موردنیاز جهت راه‌اندازی تخصیص یابد.

امکان برگزاری تمام الکترونیک انتخابات در شیراز و زرقان فراهم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: شرایط و زیرساخت‌ها برای برگزاری تمام الکترونیک انتخابات در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان فراهم است.

فارس میزبان شهدای گمنام می‌شود.

استاندار فارس از میزبانی این استان از پیکر تعدادی از شهدای دوران دفاع مقدس در آذرماه سال جاری خبر داد.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در نشست شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به میزبانی استان فارس از پیکر تعدادی از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در آذرماه سال جاری، بر برنامه‌ریزی منسجم و منظم برای استفاده حداکثری میزبانی شایسته از فرزندان انقلاب اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: مراسم تشییع و وداع با فرزندان خمینی کبیر (ره)، در سراسر فارس برنامه‌ریزی شود.

ادبیات مطالبه‌گری از نگاه امام‌جمعه شیراز

تا وقتی نیاز نشده برخورد تند نداشته باشیم

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در نشست مطالبه‌گران شهرستان‌های استان فارس که در سالن شهید دستغیب حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) برگزار شد، با بیان اینکه خودم از مطالبه‌گران استان هستم، اظهار داشت: در مطالبه‌گری و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، یک نکاتی وجود دارد که باید مرحله‌به‌مرحله پیش برویم؛ یعنی باید چند نکته قبل از عمل امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر انجام شده باشد.

از ورزش چه خبر؟

افتخاری دیگر برای زرقان در بدمینتون

در مسابقات بدمینتون پریسان حمزه زرقانی به‌عنوان یکی از نمایندگان استان فارس در مسابقات نونهالان کشوری از شهرستان زرقان حضور پیدا کرد.

مهلت یک‌ماهه برای تأمین امنیت و ایمنی آزادراه شیراز

رئیس‌کل دادگستری استان فارس بر تحویل زیر ساخت‌های موقتِ تأمین امنیت و ایمنی آزادراه جدیدالاحداث شیراز اصفهان تأکید کرد و گفت: استقرار و تحویل سازه‌های موقت که پیش از افتتاح در دستور کار قرار گرفت بود به‌سرعت انجام شود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم موسوی، با اشاره به دریافت گزارشی مبنی بر وقوع سرقت در محدوده آزادراه جدیدالاحداث شیراز اصفهان، ضمن تعیین مهلت محدود برای رفع این مشکل متذکر شد: در صورت عدم اجرای وظایف و تعهدات مقرر، ترک فعل مدیران مربوطه در دستور کار دادگستری استان قرار خواهد گرفت.

۱۱۸۴ معتاد متجاهر در فارس جمع‌آوری شدند

رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس گفت: در اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر، مأموران انتظامی فارس پس از اخذ دستور قضائی با رعایت موازین شرعی و قانونی و حقوق شهروندی به محل‌های پاتوق افراد معتاد متجاهر و کارتن‌خواب که باعث سلب آسایش عموم شهروندان شده بودند اعزام شدند.

۶۷ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس در فارس تأیید صلاحیت شدند

رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: از مجموع یک هزار و ۴۹۵ نفر داوطلب نمایندگی مجلس در ۱۵ حوزه انتخابیه این استان که ثبت‌نام خود را نهایی کردند، یک هزار و سه نفر معادل ۶۷ درصد ثبت‌نام‌کنندگان از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت تأیید صلاحیت شدند.

بیش از ۴۰۰ کتابخانه در مساجد فارس فعالیت دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس ضمن تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در کتابخانه‌های مساجد استان، گفت: ۳۶۹ کتابخانه مخزن‌دار و ۳۵ کتابخانه باز شبستانی در مساجد فارس فعالیت دارند.

ترافیک سنگین گلوگاه گویم؛ 

مسیری که نفس‌های رانندگان را به شماره انداخته است

ترافیک سنگینی که به یمن وجود آزادراه شیراز - اصفهان در گلوگاه گویم؛ یعنی ورودی شهر شیراز به سپیدان ایجاد شده باعث گردیده اعتراض بسیاری در پی داشته باشد.

کبد دوقلوهای به‌هم‌چسبیده اهوازی با موفقیت جدا شد

فوق‌تخصص جراحی کودکان گفت: جداسازی خواهران دوقلوی اهوازی به زمان بعد موکول شد تا با افزایش سن نوزادان، شانس زنده‌ماندن هر دو قل بالاتر برود.

نامه به صداوسیما استان فارس در خصوص ۱۱۵۰۰ تن ذرت فاسد
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس در خصوص ۱۱۵۰۰ تن ذرت فاسد که به این استان وارد شده، در نامه‌ای به صداوسیما استان فارس خواستار تنویر افکار عمومی در این مورد شد.

تا بسته خبری دیگر و هفته بعد بدرود...

انتهای پیام/224224

برچسب ها: بسته خبری ، گزارش ، شیرازه
نظرات بینندگان