کد خبر: ۱۶۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی میراث‌فرهنگی:

استان فارس در اغلب مدل‌های گردشگری کم‌نظیر است

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی میراث‌فرهنگی گفت: شیراز و استان فارس با داشتن جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی، ادبی، مذهبی و قومی در اغلب مدل‌های گردشگری کم‌نظیر هستند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی میراث‌فرهنگی بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه دفتر توسعه گردشگری داخلی به‌عنوان یکی از دفاتر زیرمجموعه معاونت گردشگری میراث‌فرهنگی، توسعه گردشگری موضوعی در کشور است و انواع مختلف گردشگری اعم از گردشگری عشایری، فرهنگی، تاریخی، طبیعت‌گرا، مذهبی، سلامت، کشاورزی، تفریحی، تجاری و انواع دیگر گردشگری را حمایت می‌کند.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی افزود: برنامه‌ریزی جهت به‌کارگیری روش‌های مختلف جذب گردشگران خارجی در کنار رونق‌بخشی به گردشگری داخلی با امکان‌سنجی و درنظرگرفتن ظرفیت‌ها، شرایط فرهنگی و سایر سیاست‌گذاری‌ها از دیگر وظایف این دفتر است که زیر نظر معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی فعالیت دارد.

فاطمی گذری هم به برپایی رویدادهای مختلف از جمله جشنواره و رویداد گردشگری عشایر کشور که اخیراً در شیراز برگزار شد زد و گفت: در دوره جدید سعی بر آن شده که از ظرفیت بخش خصوصی بهره بیشتری ببریم و به همین خاطر تعداد زیادی میز تخصصی گردشگری در موضوعات مختلف بنا نهادیم که یکی از فعال‌ترین میزهای تخصصی گردشگری ما میز تخصصی گردشگری عشایر است که این جشنواره با همکاری آن صورت گرفت و مورد رضایت واقع شد.

وی تشریح کرد: میز ملی گردشگری عشایر کشور به مدیریت اسماعیل خسروانی از نمایندگان تشکل‌های صنفی گردشگری، فعالان بخش خصوصی گردشگری، علاقه‌مندان، فعالان حوزه گردشگری عشایر و سازمان‌های مرتبط با عشایر مثل سازمان امور عشایر و معاونت‌های مرتبط تشکیل شده و مهم‌ترین کارکرد آن استفاده از ظرفیت فرهنگی غنی عشایر مملکت جهت توسعه گردشگری است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی در خصوص برپایی برگزاری سیزدهمین نمایشگاه گردشگری بین‌المللی پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی به میزبانی شیراز در روزهای آتی نیز گفت: شیراز نشان داده که تقریباً در تمام مدل‌های گردشگری منحصربه‌فرد است و باید از ظرفیت‌های این شهر و استان برای توسعه انواع گونه‌های گردشگری بهره برد.

استان فارس در اغلب مدل‌های گردشگری کم‌نظیر است
هدف جشنواره‌های گردشگری عشایر برندسازی از سبک زندگی خاص عشایر است
مدیر میز ملی گردشگری عشایر نیز گفت: ما از طریق جشنواره‌هایی مثل جشنواره قومی و عشایری افراد بومی و غیربومی را مسئولیت‌پذیر نموده و آموزش می‌دهیم تا برای مواجهه با تورهای گردشگری پایدار، قوانین و چارچوب آن آمادگی کامل داشته باشند.

این مقام مسئول گفت: در این قبیل جشنواره‌ها و در کنار آن تورهای تجربه‌گرای عشایری، مردم در سیاه‌چادرها بافرهنگ و زندگی عشایر و امورات روزمره عشایر آشنا می‌شوند.

وی افزود: هدف ما برندسازی از خوراک، آداب‌ورسوم و فرهنگ عشایر، میهمان‌نوازی عشایر و کوچ عشایر باهدف حفظ سبک زندگی عشایری است؛ زیرا ایران در تنوع قومی و عشایری در دنیا رتبه اول است؛ اما گردشگری قومی و عشایری باتوجه‌به ظرفیت‌هایی که وجود دارد هنوز مغفول مانده است.

انتهای پیام/

منبع: مهر
نظرات بینندگان