کد خبر: ۱۶۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۰ - ۰۲ آذر ۱۴۰۲
فارس در هفته‌ای که گذشت؛

از رهایی ۱۲۰ زندانی تا ساخت صحن امام محمدباقر (ع) توسط خیرین فارس

آنچه ازاین‌پس در قالب بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به‌منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب یک بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.

آنچه ازاین‌پس در قالب این بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس است.

از شنبه تا پنج‌شنبه در فارس چه خبر بود؟

شیراز هم نوا با غزه
 مردم شیراز در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی برای دومین بار هم‌زمان با سراسر کشور تجمع کردند.

یک خبر امیدوارکننده از نهضت مسکن ملی 

تأمین زمین برای ۹۷ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در فارس 

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اعلام کرد: تاکنون از مجموع ۱۵۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن که باید در این استان ساخته شود، زمین موردنیاز برای ساخت حدود ۹۷ هزار واحد تامین شده است.

مجوز دورکاری روزهای پنج‌شنبه دستگاه‌های اجرایی فارس تمدید شد.

 با دستور استاندار فارس، تمدید دورکاری روزهای پنج‌شنبه از تاریخ، ۲ آذرماه ۱۴۰۲ به مدت سه ماه تا پایان سال جاری برای دستگاه‌های اجرایی که قانون دورکاری را به‌صورت کامل و واقعی اجرا کرده بودند و گزارش عملکرد دورکاری کارکنان آنان تحویل استانداری شده و بررسی‌های لازم صورت‌گرفته، مورد موافقت قرار گرفته و صادر شده است.

رتبه برتر مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کشور

 در نشست رؤسای مراکز MCMC دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، از مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به‌عنوان یکی از مراکز برتر کشور در ارزیابی HOP تجلیل شد.

کارخانه آسفالت در شیراز تعطیل شد.
 
 یک واحد کارخانه تولید آسفالت در غرب کلان‌شهر شیراز به دلیل بی‌توجهی به تذکرات زیست‌محیطی تعطیل شد. 

به گفته کارشناسان محیط‌زیست، فعالیت معادن غرب شیراز یکی از کانون‌های ایجاد گردوغبار و علت آلودگی هوای این کلان‌شهر است که اثرات آن می‌تواند بر زیست‌بوم شهر شیراز تأثیرات سویی ایجاد کند. به‌منظور کنترل آلودگی‌های گردوغبار ناشی از فعالیت معادن غرب شیراز پیرو مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر شیراز رصد و پایش شبانه‌روزی این واحدها در دستور کار اداره محیط‌زیست شیراز قرار گرفته است.

خبر خوش آموزش پرورش فارس برای شهروندان شهر جدید صدرا 

به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس ناحیه مستقل آموزش‌وپرورش صدرا به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

ریزش تونل خط ۲ مترو شیراز تکذیب شد 

شایعاتی درباره ریزش تونل خط ۲ مترو شیراز در فضای مجازی منتشر شده که اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز اعلام کرد: موضوع ریزش در تونل‌های خط ۲ مترو شیراز صحت ندارد. اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز اعلام کرد: هم‌زمان با عملیات اجرایی خاک‌برداری در تونل فرعی و نه اصلی یکی از ایستگاه‌های در دست احداث خط ۲ یکی از عوامل اجرائی پیمانکار دچار سانحه منجر به فوت شد.

از ورزش چه خبر؟

شگفتی سازی وزنه‌بردار جوان مرودشتی تیم ملی کشورمان در مکزیک

 علیرضا نصیری در وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان که در مکزیک برگزار شد به روی تخته رفت و در مجموع یک‌ضرب و دوضرب به دو نشان ارزشمند طلا دست‌یافت.

ساخت صحن امام محمدباقر (ع) در کاظمین توسط خیرین فارس

 رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات فارس از اختصاص ساخت صحن امام محمدباقر (ع) در کاظمین توسط خیرین استان خبر داد .

بازنشستگان ۳۵ سال خدمت، حقوق ۳۰ روزدریافت می‌کنند 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی: حقوق ۳۰ روز با ۳۵ سال خدمت در قانون افزایش سن بازنشستگی لحاظ می‌شود.

طرح‌های محرومیت‌زدایی در شیراز سانسور نشود

 رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز از تغییر اولویت‌ها در پروژه‌های عمرانی انتقاد کرد و خطاب به شهرداری گفت: طرح‌های محرومیت‌زدایی در شیراز حذف و سانسور نشود.

رهایی ۱۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در فارس 

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: در سیزدهمین مرحله نذر رهایی، ۱۲۰ زندانی جرایم غیرعمد استان آزاد و با پیگیری صلح و سازش از ورود ۱۳۳ نفر دیگر به زندان هم جلوگیری شد.

تظاهرات جهانی علیه رژیم صهیونیستی با الگوگیری از بسیج شکل گرفت 

معاون هماهنگ‌کننده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، یکی از دستاوردهای بسیار مهم بسیج را الگوسازی برای ملت‌های دیگر جهان و شکل‌گیری هسته‌های مقاومت در سایر کشورها دانست و گفت: امروزه با الگوگیری از تفکر بسیجی در کشورهای اروپایی و غربی به‌عنوان یک پدیده عجیب مواجه هستیم و یک میلیون نفر در خیابان لندن برای طرف‌داری از غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی شعار می‌دهند.

تا بسته خبری دیگر و هفته بعد بدرود... 

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان