کد خبر: ۱۶۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۲ - ۰۵ آذر ۱۴۰۲
وصیت‌نامه شهید محمد قائد عبدی بوشهری:

از جوانان می‌خواهم که هرگز به شرق یا غرب منحرف نشوند

شهید محمد قائد عبدی بوشهری در وصیت‌نامه خود آورده است:«از این جوانان می خواهم که هرگز به شرق یا غرب منحرف نشوند و تعداد انگشت شماری را که جز بدنام کردن و نابودی انقلاب و جمهوری اسلامی چیزی نمی‌خواهند، رسوا نمایند...»
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، شهید محمد قائد عبدی بوشهری در سال ۱۳۲۵ در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود.تحصیلاتش را در مقاطع سه گانه در زادگاهش بوشهر طی کرد و خدمت سربازی را به عنوان سپاهی دانش به انجام رساند.پس از پذیرش قطع نامه در جزیره مجنون با مواد شیمیایی دشمن مصدوم و به درجه شهادت نایل شد .

سال ۱۳۲۵ بود بوشهر، همچون قویی مغرور، سینه به سینه‌ی خلیج زیبای فارس می‌سایید و بی اعتنا به گرما و سرمایی که دستِ شوخِ روزگار بر سر و رویش می‌ریخت، گردن افراشته بود تا عرق ریزانِ ساحل نشینان را، پیش از آن که به حساب طبیعت بگذارد، در عشق ضرب کند و به سرنوشت، تقسیم.

در خانواده‌ای مذهبی کودکی دیده به جهان گشود تا چشم خانواده را روشن کند.نامش را (محمّد) گذاشتند و او را با تعالیم عالیه‌ی اسلام پرورش دادند.
تحصیلاتش را در بوشهر به پایان رساند و خدمت سربازی را در سپاه دانش گذراند و در آموزش و پرورش مشغول خدمت شد.

مبارزات مردم علیه حکومت خودکامه‌یِ شاه آغاز شده بود و انسان آزاده ای چون محمد باید برای استقلال و آزادی خود مبارزه کند، پس به صف مبارزان پیوست و در جریان این مبارزات دستگیر و روانه ی زندان شد.

پس از پیروزی انقلاب، مأمور به خدمت در سپاه شد و با آغاز جنگ، طی مراحلی در جبهه‌های مختلف حضور یافت و چندین بار پیکرش آماج تیر و ترکش دشمن شد.اما از جنگ دست نکشید و از مبارزه غافل نماند...

سرانجام پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و تشدی شرارت های دشمن، در جزیره ی مجنون ، در تاریخ ۱۳۶۷/۰۴/۰۴به درجه ی شهادت نایل آمد تا از قافله ی عاشقان و صالحان باز نماند.

فرازی از وصیت نامه شهید:

 
(( از این جوانان می خواهم که هرگز به شرق یا غرب منحرف نشوند و تعداد انگشت شماری را که جز بدنام کردن و نابودی انقلاب و جمهوری اسلامی چیزی نمی‌خواهند، رسوا نمایند...))


انتهای پیام/
نظرات بینندگان