کد خبر: ۱۶۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۰۵ آذر ۱۴۰۲
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس در گفتگو با «شیرازه»:

گاز مایع آزاد مشمول نرخ جدید خواهد شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: بر اساس دستورالعمل جدید برای مصرف‌کنندگانی که از گاز شهری بی‌بهره هستند قیمت گاز مایع همچنان مثل گذشته بوده و مشمول دریافت گاز مایع یارانه‌ای هستند؛ اما برای سایر متقاضیان که مشمول دریافت گاز مایع یارانه‌ای نیستند با نرخ «فوب» خلیج‌فارس انجام خواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، چند روزی است گمانه‌زنی‌ها و حرف و حدیث‌های فضای مجازی و حقیقی خبر از افزایش نرخ گاز مایع می‌دهند و این در حالی است که برخی از فروشندگان سیلندر یا همان کپسول گاز نیز از افزایش هفت‌برابری قیمت سیلندر گاز گلایه‌مند بوده و در تماسی تلفنی با بخش مردمی پایگاه خبری شیرازه خواستار پیگیری این موضوع از متولیان امر شدند.

در همین راستا طی تماس تلفنی با اسدالله طاهری مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه فارس در ابتدا افزایش قیمت کپسول گاز را جویا شدیم که وی این ادعا را تکذیب کرد و گفت: قیمت پر کردن یک سیلندر گاز ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان (بدون هزینه حمل‌ونقل) بوده که همچنان هیچ افزایشی نداشته است.

وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۲۷۰ هزار تن گاز مایع در استان توزیع می‌شود افزود: جهت مدیریت مصرف و توزیع بهینه گاز بر اساس دستورالعمل جدید برای مصرف‌کنندگانی که از گاز شهری بی‌بهره هستند قیمت گاز مایع همچنان مثل گذشته بوده و مشمول دریافت گاز مایع یارانه‌ای هستند و بدون تغییر نرخ و یا نرخ مصوب یارانه‌ای توزیع انجام خواهد شد؛ اما برای سایر متقاضیان که مشمول دریافت گاز مایع یارانه‌ای نیستند با نرخ «فوب» خلیج‌فارس انجام خواهد شد.

طاهری بر این نکته نیز تأکید کرد که افرادی که مشمول گاز یارانه‌ای هستند همانند مناطقی که از گاز شهری محروم هستند، یا هیئات مذهبی و... همچنان طبق قبل از نرخ گاز یارانه‌ای بهره‌مند هستند؛ اما باغ شهری‌ها، برخی صنایع و افرادی که در این چرخه گاز یارانه‌ای نیستند طبق نرخ جدید سیلندر گاز ۱۱ کیلویی را تقریباً با قیمت جدید ۳۱۴ هزار تومان دریافت خواهند کرد.


وی با بیان اینکه این تغییر نرخ بر اساس اجرای بند ب تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ باهدف توزیع بهینه و مدیریت مصرف از ابتدای آذرماه و هم‌زمان با سراسر کشور عملیاتی شده است افزود: دریافت هرگونه فرآورده‌های نفتی منوط به ثبت درخواست در سامانه فروش فرآورده‌های نفتی (سامانه سدف) و به‌صورت الکترونیکی خواهد بود .

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با بیان اینکه تعیین نرخ گاز مایع توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام شده و این شرکت وظیفه تأمین و توزیع گاز مایع در استان را بر عهده دارد، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۳ شرکت توزیع گاز مایع در سطح استان فعال هستند و هماهنگی‌های لازم با این شرکت‌ها در خصوص تأمین و جذب به‌موقع سهمیه استان انجام شده و مشکلی دراین‌خصوص وجود ندارد.

انتهای پیام/224224


 

نظرات بینندگان