کد خبر: ۱۵۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه شیراز در گفتگو با شیرازه:

دنیا بداندکه خلیج فارس بنام جمهوری اسلامی ایران تثبیت شده است

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه شیراز گفت: عنوان خلیج فارس برای جمهوری اسلامی تثبیت شده است و این مساله را کل جهان می‌داند اما بازهم شیطنت می‌کنند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،خلیج فارس سومین خلیج بزرگ جهان است و اهمیت آن از دید هیچ‌کس پنهان نیست. این خلیج که در مسیر انتقال نفت و گاز ایران و کشورهای عربی قرار گرفته، سرشار از معدن‌های نفت و گاز است و به همین دلیل جزو منطقه‌‌های استراتژیک و پر اهمیت در سطح بین‌المللی است.

برخی بارها برای تحریف نام خلیج فارس تلاش کردند اما همیشه ایرانی‌ها با برگزاری پویش‌های مختلف اعتراض خود را به این تغییر نام اعلام کردند و توانستند نامش را برای همیشه ثبت کنند.

مرتضی اسماعیلی، عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه شیراز در گفتگو با این رسانه بیان کرد: هر ساله ۱۰ اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس نام‌گذاری می‌شود و مرکز مطالعات راهبردی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه شیراز هر ساله به مناسبت روز ملی خلیج فارس سعی می‌کند یک نشست تخصصی را با حضور بزرگان حوزه خلیج فارس در حوزه‌های مطالعاتی مختلف برگزار کند

مرتضی اسماعیلی گفت:خلیج فارس یک نام جاودانه است  که اسناد و مدارکی که از قدیم الایام در موزه‌های کهن دنیا وجود دارد خلیج فارس را تثبیت کرده است منتها مدتی است که برخی هدفمند و جهت دار دنبال جعل خوزه خلیج فارس هستند که قطعا به لحاظ حقوقی راه به جایی نخواهند برد.

دنیا بداندکه خلیج فارس بنام جمهوری اسلامی ایران تثبیت شده است

وی گفت: در مواجه با این شیطنت‌ها باید هوشیار باشیم و نباید غفلت کنیم و حتما باید این روز ملی را گرامی بداریم تا مثل همیشه بتوانیم عنوان جاودانه خلیج همیشه فارس را تثبیت کنیم.

 اسماعیلی بیان کرد:خلیج تا ابد فارس میراث ارزشمندی است که از گذشتگان بسیار دور به ما رسیده است و محل رویش ارزش های فرهنگی ، بومی و مذهبی ماندگار است که با پوست و خون وگوشت مردم این خطه نیلگون عجین شده است.


انتهای/224224
    


نظرات بینندگان