کد خبر: ۱۶۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲
فرمانده سپاه ناحیه قیروکارزین در گفتگو با «شیرازه»:

شاخصه اصلی بسیج ولایت‌مداری است

فرمانده سپاه ناحیه قیروکارزین گفت: بسیج از بدو تولد در خدمت مردم، انقلاب و نظام بود و نقش‌آفرینی کرده و لذا شاخصه اصلی آن ولایت‌مداری، تفکر، کار و نیز روحیه جهادی و انقلابی است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمد رسول رضایی فرمانده سپاه ناحیه قیروکارزین در گفتگو با این پایگاه تحلیلی خبری گفت: بسیج از بدو تولد در خدمت مردم، انقلاب و نظام بود و نقش‌آفرینی کرده و لذا شاخصه اصلی آن ولایت‌مداری، تفکر، کار و نیز روحیه جهادی و انقلابی است. کارکرد بسیج و عرصه‌های نقش‌آفرینی بسیجیان محصور و محدود به عرصه و صحنه خاصی نیست، هر آنچه تحقق اهداف نظام و مردم بدان وابسته است در حیطه اختیارات بسیج است بااین‌وجود تاریخ پر افتخار بسیج را نمی‌توان در یک یا چند نوشتار خلاصه کرد، رشادت‌ها، فداکاری‌ها، پیروزی‌ها و افتخارات بسیج و بسیجیان به‌ویژه شهیدان و جانبازان و ایثارگران، اقیانوسی از کمالات و صحنه‌های ماندگار است که با تاریخ انقلاب اسلامی عجین می‌باشد.

وی افزود: توانمندی و استعداد کم‌نظیر بسیج پس از دوران دفاع مقدس تا کنون در خدمت آبادانی و سازندگی همه‌جانبه کشور و خدمت‌رسانی به مردم و حل مشکلات مناطق آسیب‌پذیر بوده است، بسیج و بسیجیان در آبرسانی، گازرسانی، ایجاد و توسعه راه‌های روستایی و بین‌شهری در اقصی‌نقاط کشور، ساختن سدها و انجام پروژه‌های ملی و کلان در سطح کشور، کمک به ساخت مدرسه و مسجد و برق‌رسانی به مناطق محروم نقشی بی‌بدیل داشته‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه قیروکارزین وضعیت قابل‌قبول آبادانی و سازندگی کشور را مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیجیان و جهاد اعتقاد و سازندگی دانست و افزود: با تفکر و فرهنگ بسیج حصر آبادان شکسته شد؛ جزایر مجنون حفظ شد و خرمشهر، موصل، نبل و الزهرا با تفکر بسیج آزاد شد؛ امروز هم با تفکر بسیج در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و سازندگی و اقتصادی در حال پیشرفت هستیم.

رضایی در ادامه بیان کرد: امروز با کمک بسیج می‌توان در عرصه‌های اقتصادی و جهاد خدمت‌رسانی و جهاد تبیین کارهای بسیار تأثیرگذاری را انجام داد بسیج آتشفشان غیرت و مردانگی است و روحیه بسیج برگرفته از آیه اشداء علی الکفار رحماءبینهم است که حرکت و مسیرش مبتنی بر آیات قران است و سرانجام کار بسیج عاقبت‌به‌خیری است. تمام دشمنان دنیا هم جمع بشوند بر علیه این نظام حرکتی انجام دهند هیچ غلطی نتوان کرد چرا که بسیجیان تقوا، بصیرت و عمل به هنگام با یکدیگر ترکیب و تلفیق کرده‌اند و در صحنه‌های مختلف حضور فعال داشته‌اند.

وی با اشاره به عزم و اراده بسیجیان در دفاع از کشور گفت: صفوف بسیجیان که با دست‌خالی به جنگ دشمنان این مرزوبوم می‌رفتند ثابت کرد که حق بر باطل پیروز است و آن چیزی که بعد از سال‌ها شاهد آن بودیم همین تفکر بسیجی بود که این ثمر را برای مردم فلسطین داشته است که با دست‌خالی و بدون امکانات نیز می‌توان به جنگ با دشمن رفت.

رضایی با مروری بر حوادث این روزهای ملت مظلوم غزه که در سایه ظلم رژیم کودک کش اسرائیل به سر می‌برند گفت: امروز نیز جبهه مقاومت بر اساس الگو و تفکر بسیجی در حال مبارزه با صهیونیسم جهانی است و راهپیمایی‌های گسترده آزادی‌خواهان جهان در حمایت از مظلومان و مجاهدان فلسطینی حرکتی بسیج محور است.

این مقام مسئول گفت: بسیج به‌عنوان یک الگو به جهان اسلام معرفی شده و دولت‌ها می‌توانند از این تفکر استفاده کنند بسیج به‌عنوان یک الگو برای مقابله با تمام توطئه‌های دشمنان انتخاب شده و این الگو به تمام دنیا سرایت کرده است تفکر بسیجی جای خودش را در دنیا پیدا کرده و همه ملت‌ها می‌دانند که تنها با تفکر بسیجی می‌توان در مقابل دشمنان ایستاد که خوشبختانه این افکار به‌عنوان الگوی برتر همه الگوها در کشورمان حاکم و جاافتاده است.

به گفته رضایی مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی؛ دشمنان انقلاب اسلامی پس از شکست در دوران دفاع مقدس به‌ویژه در عصر سازندگی و اصلاحات، تهاجم فرهنگی، اقتصادی و سیاسی همه‌جانبه‌ای را علیه فرهنگ دینی و انقلابی کشورمان آغاز کرد. شبهه‌افکنی، اختلاف‌افکنی، ایجاد یأس و ناامیدی در مردم، تحریک شبه‌روشنفکران و عناصر مرغوب و وابسته، جنگ روانی رسانه‌ای گسترده علیه مبانی فکری و اعتقادی اسلام و تشویش اذهان عمومی تنها بخشی از توطئه دشمنان است در چنین فضایی بسیجیان کشور با پیروی از ولی‌امر مسلمین به مقابله با تهدیدهای استکبار پرداخت و برگ زرین دیگری بر افتخارات خود افزود.

انتها پیام/224224

نظرات بینندگان