کد خبر: ۱۶۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۰۹ آذر ۱۴۰۲
فارس در هفته‌ای که گذشت؛

از نرخ جدید گاز مایع آزاد تا تیراندازی در چهار راه زند شیراز

آنچه ازاین‌پس در قالب بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به‌منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب یک بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.

آنچه ازاین‌پس در قالب این بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس است.

از شنبه تا پنج‌شنبه در فارس چه خبر بود؟

محکومیت ۸ میلیاردریالی جایگاه‌دار سوخت در شیراز 

 مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: پرونده نگه‌داری ۴۰ قطعه کارت سوخت و فروش غیرقانونی ۱۰ هزار و ۷۵۸ لیتر سوخت قاچاق، در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز رسیدگی کرد. شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کارت سوخت‌های کشف شده، متهمان پرونده را به پرداخت ۸ میلیارد و ۲۵۸ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. مأموران شرکت پخش فراورده‌های نفتی هنگام بازرسی از جایگاه‌های عرضه سوخت، گزارش این تخلف را کشف و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

شکست دیوار صوتی جنگنده‌های هوابرد
 دلیل صدای مهیب در نی‌ریز معاون سیاسی - امنیتی فرمانداری نی‌ریز، علت صدای مهیب امروز صبح را شکستن دیوار صوتی جت‌های جنگنده بر فراز دریاچه بختگان عنوان کرد.

انتقال آب از «خلیج‌فارس و سد سلمان فارسی» مشکل آب بیرم را حل می‌کند. 

 صادق‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: بخش بیرم بدون منبع آب است و آب مناسب ندارد، در این راستا تعدادی چاه حفر شده است تا آب شرب باکیفیت مناسب به مردم برسد و تلاش‌های زیادی انجام شده تا مردم آب پایدار داشته باشند که از دو مسیر در حال پیگیری است.

یک ارتشی رکورددار شنا در ایران و جهان شد.

 علی نصیری رکورد شنای ۱۰ کیلومتر با دست‌وپای بسته در خلیج‌فارس ثبت کرد.

ماجرای کمبود پزشک در بیمارستان بوانات چیست؟

 پیگیری یک خبر؛ از ادعا تا واقعیت

 بنا به گفتگویی که با برخی از اهالی بوانات انجام شده، ظاهراً تناقضی در آنچه مصاحبه‌شوندگان با آنچه متولیان حوزه سلامت علوم پزشکی شیراز در خصوص کمبود پزشک در این بیمارستان می‌گویند وجود دارد.

بسیج محرومیت‌زدایی از مستضعفان را وظیفه خود می‌داند
 رئیس سازمان بسیج مستضعفین در تشریح برنامه‌های این سازمان گفت: بسیج مستضعفین همان گونه که از نامش نیز پیدا است حمایت از محرومان را وظیفه اصلی و اولویت خود می‌داند.

بحث داغ این روزهای فضای مجازی و حقیقی افزایش نرخ گاز یارانه‌ای بدون اطلاع قبلی است

گاز مایع آزاد مشمول نرخ جدید خواهد شد.

 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: بر اساس دستورالعمل جدید برای مصرف‌کنندگانی که از گاز شهری بی‌بهره هستند قیمت گاز مایع همچنان مثل گذشته بوده و مشمول دریافت گاز مایع یارانه‌ای هستند؛ اما برای سایر متقاضیان که مشمول دریافت گاز مایع یارانه‌ای نیستند با نرخ «فوب» خلیج‌فارس انجام خواهد شد.


تفکر بسیجی می‌تواند هر جا بروز و ظهور کند

 فرمانده سپاه فجر فارس گفت: بسیج در ابعاد مختلف امروز فعال است و تفکر بسیجی می‌تواند هر جا بروز و ظهور پیدا کند.

ساماندهی دست‌فروشان خیابان زند شیراز 

معاون اجرایی شهرداری شیراز گفت: دست‌فروشان خیابان زند شیراز ساماندهی می‌شوند. 

در پی اعتراض کسبه خیابان زند به حضور شبانه دست‌فروشان در این خیابان تعدادی از این کسبه اقدام به تعطیلی واحد صنفی خود کردند. پس از این موضوع معاون اجرایی شهردار شیراز با حضور در جمع کسبه از ساماندهی دست‌فروشان این خیابان و انتقال آنها به خیابان سعدی خبر داد.

تیراندازی مسلحانه در چهارراه زند شیراز
 در تیراندازی مسلحانه چهارراه زند شیراز دونفره مجروح شدند.

مطلبی که بارها  به طرق مختلف بیان شده اما هنوز اقدامی حاصل نشده است

زیرساخت‌های گردشگری سلامت در فارس تقویت خواهد شد
 معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از تقویت زیرساخت‌های گردشگری سلامت در استان فارس خبر داد.

رج‌های فرش دستباف در چنگال گره‌های ابهام

فرش دستباف هنری است که از سال‌های دور به‌یادگارمانده اما این روزها دچار گره‌های کوری در رج‌های خود شده که آینده این هنر - صنعت را در هاله‌ای از ابهام فروبرده است.

تا بسته خبری دیگر و هفته بعد بدرود... 

انتهای پیام/224224

برچسب ها: بسته خبری ، گزارش
نظرات بینندگان