کد خبر: ۱۶۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۹ آذر ۱۴۰۲
در دهمین جلسه شورای راهبری تصادفات فارس مطرح شد:

شاهد افزایش تلفات ناشی از تصادفات هستیم

استاندار فارس با تأکید بر اینکه، همه می‌خواهیم حتی یک نفر از فوتی‌های حوادث جاده‌ای کاسته شود؛ اما شاهد افزایش تلفات ناشی از تصادفات هستیم، گفت: کاهش تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن دغدغه مسئولین نظام و تأمین آسایش مردم از اهداف اصلی جلسات است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دهمین جلسه شورای راهبری تصادفات استان، صبح امروز نهم آذرماه با حضور اعضا، به ریاست محمدهادی ایمانیه استاندار فارس برگزار شد.

استاندار فارس در این جلسه با تأکید بر اینکه، همه می‌خواهیم حتی یک نفر از فوتی‌های حوادث جاده‌ای کاسته شود؛ اما شاهد افزایش تلفات ناشی از تصادفات هستیم، اظهار کرد: کاهش تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن دغدغه مسئولین نظام است و تأمین جان و آسایش مردم از اهداف اصلی این قبیل جلسات است.

وی خطاب به دبیر شورای رهبری تصادفات استان گفت: حداقل ماهیانه یک جلسه با حضور خودم برگزار شود. همچنین جلسات تجزیه‌وتحلیل مسائل به‌صورت هفتگی با حضور دانشگاه علوم پزشکی، پزشکی قانونی، امور شهری، دادستانی، راهداری، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مرتبط تشکیل و برآیند آن در جلسات این شورا مطرح تا تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

شاهد افزایش تلفات ناشی از تصادفات هستیم

ایمانیه بر ضرورت رتبه‌بندی عملکرد فرمانداران در حوزه کاهش تصادفات تأکید کرد و افزود: راهداری استان تا کنون تعداد قابل‌توجهی از نقاط حادثه‌خیز استان را مرتفع کرده، تعداد دیگری همچنان وجود دارد که تا حدودی مشخص شده است؛ در هفته آینده با تدابیری که اتخاذ خواهیم کرد محل تأمین اعتبار و برنامه زمان‌بندی رفع این مناطق را مصوب خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در فارس، با اشاره بر ضرورت جلوگیری از تکرار حوادث مشابه توسط افراد، تأکید کرد: بعضاً بیان می‌شود که جرائم پیش‌بینی‌شده در این حوزه، بازدارندگی لازم را ندارد؛ در این زمینه با همکاری قوه قضاییه و صدور احکام جایگزین می‌توان گام مؤثری در کاهش تصادفات جاده‌ای و فرهنگ‌سازی در این زمینه برداشت.

رئیس شورای تأمین استان در ادامه به فوت مجروحین در بیمارستان‌های اشاره کرد و افزود: در این زمینه دو پیشنهاد می‌دهیم که پس از بررسی‌های لازم می‌بایست اجرایی شوند؛ در گام اول کمبودهای مرتبط با آمبولانس و پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی احصا شود و پس از آن می‌بایست راه‌های متفاوت‌تری نسبت به قبل برای حل آن‌ها پیدا کنیم. در قدم بعدی پرسنل آی‌سی‌یو بیمارستان مرحوم امتیاز و مرکز فوریت‌های جراحی شهید رجایی دارای سختی کار زیادی هستند به‌عنوان هیئت‌امنا دانشگاه پیشنهاد می‌کنم پاداشی برای این کارکنان به‌منظور قدردانی از زحمات ایشان اختصاص یابد.

ایمانیه به کمبود دوربین‌های کنترل ترافیک در شهر شیراز اشاره کرد و گفت: مقرر کردیم شهرداری شیراز کمبودهای این کلان‌شهر را احصا و با اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر نیز اعتبارات لازم برای تأمین آن فراهم شود؛ در سایر شهرهای بزرگ استان نیز به همین صورت اقدام شود.

وی، ادامه داد: مباحثی که نیازمند پیگیری‌ها در سطوح ملی است از جمله ماده ۲۳ و تأمین جرثقیل و برخی از امکانات دیگر را در تهران انجام می‌دهیم.

ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود به کمبودهای پرسنلی در حوزه نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: برای رفع این موضوع تا مادامی که نیاز دارید از گروه‌های داوطلب مردمی، داوطلبان بسیج و هلال‌احمر استفاده کنید؛ در این زمینه ظرفیت‌های قانونی نیز وجود دارد.

شاهد افزایش تلفات ناشی از تصادفات هستیم

استاندار فارس همچنین خواستار تشکیل جلسات هم‌اندیشی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان فارس در این زمینه و بررسی مطالب مربوط به شهرستان‌ها شد.

ایمانیه به پیشنهاد مدیرکل راهداری استان نیز اشاره کرد و افزود: ایجاد رادیو گذر پیشنهاد خوبی است و جا دارد صداوسیمای استان موضوع را بررسی کند یا در زمان‌هایی که عبور و مرور بیشتر است این پیشنهاد اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان