کد خبر: ۱۶۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۷ - ۱۶ آذر ۱۴۰۲
فارس در هفته‌ای که گذشت؛

از گرانی مجدد مرغ تا تأسیس سایت هسته‌ای در فارس

آنچه ازاین‌پس در قالب بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به‌منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب به بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.

آنچه ازاین‌پس در قالب این بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.

از شنبه تا پنج‌شنبه در فارس چه خبر بود؟

۱۳ میلیارد ریال قرص غیرمجاز در نی‌ریز کشف شد.
 فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه اقدام غیرقانونی و توزیع داروهای غیرمجاز با پلیس تماس بگیرند.

۱۰ پروژه سرمایه‌گذاری در «بافت تاریخی شیراز» به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از بهره‌برداری ۱۰ پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در بافت تاریخی شیراز خبر داد.

این در حالی است که برخی از شهرستان‌ها از کمبود پزشک رنج می‌برند.

اعزام ۳۳۸ پزشک به شهرستان‌های فارس

 رئیس اداره پزشکان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اعزام ۱۹۳ پزشک متخصص، ۹۲ دستیار طرح یک‌ماهه و ۵۳ پزشک عمومی به شهرستان‌های استان فارس از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

افتخارآفرینی نوجوانان این بار در ورزش

اعزام ۳ کشتی‌گیر زرقانی به رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی کشور
 ۳ کشتی‌گیر زرقانی به نام‌های رضا مختاری، مجتبی تکاور ابوالفضل تهمتن تبار با مربیگری ساسان فرج‌پور (مربی استان) به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شدند.

سایت هسته‌ای استان فارس در دانشکده کشاورزی تأسیس می‌شود.
 نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ایجاد سایت هسته‌ای در فارس گفت: طرح سایت هسته‌ای از سال ۱۳۵۳ برنامه‌ریزی شد؛ اما به علت تأمین‌نشدن زمین و سایر مشکلات این طرح تاکنون انجام نشده است.

گلایه امام‌جمعه شیراز از تأخیر فراوان جوانان در ازدواج و فرزندآوری
 امام‌جمعه شیراز با گلایه از تأخیر فراوان جوانان در ازدواج و فرزندآوری گفت: تمامی آحاد جامعه برای فراهم‌کردن زمینه ازدواج جوانان و تحکیم بنیان خانواده مسئول هستند.

نقاط حادثه‌خیز فارس تا شهریور ۱۴۰۳ اصلاح می‌شوند.
 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با اشاره به اینکه طبق بررسی‌ها حدود ۹۴ نقطه حادثه‌خیز در استان فارس وجود داشت، گفت: ۵۳ نقطه اصلاح شده و مابقی نیز تا پایان شهریور ۱۴۰۳ اصلاح و پرونده مربوط به نقاط حادثه‌خیز بسته خواهد شد.

گروگان‌گیری در خیابان خبرنگار شیراز
یک مورد گروگان‌گیری در خیابان خبرنگار شیراز رخ داد که با عملیات موفقیت‌آمیز پلیس فارس، این گروگان آزاد شد.

مطالبه عشایر کازرون به مرحله اجرا رسید.
 مدیرکل امور عشایر فارس گفت: با بهره‌برداری از مسیر مواصلاتی عشایری سر مشهد کازرون به خیرک دشتستان بوشهر، مسیر تردد فعلی نسبت به مسیر قبلی بیش از ۷۰ کیلومتر کوتاه خواهد شد.

استفاده خوراکی از نمک دریاچه مهارلو ممنوع است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نمک دریاچه مهارلو صددرصد غیربهداشتی است و استفاده خوراکی از آن ممنوع است.

نمونه یک کار خوب در جامعه

اشتغال ۵ هزار زندانی در کارخانه‌ها فارس
 معاون کارآفرینی و اشتغال بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: بیش از ۵ هزار زندانی در زندان‌ها، کارخانه‌ها و مراکز تحت قرارداد در استان فارس مشغول به کار شدند.

با پیگیری "شیرازه" انجام شد؛ 

 حل کمبود کنتور گاز کمتر از یک‌ماه
 طی مراجعات متعدد مردمی برخی از شهروندان ساکن شیراز به پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، مبنی بر کمبود کنتور گاز، این رسانه جهت پیگیری مطالبات بحق مردم پیگیر مسئله شد .

مسئولان فارس پاسخ دهند 

بازار مرغ‌باز هم بر فرکانس گرانی چرخید.

 چند روزی است که مجدد شنیده‌ها حاکی از گران‌شدن مرغ بود که این موضوع را باز مسئولان امر تأیید نکردند تا اینکه دو سه روز گذشته عملاً این شایعه به واقعیت پیوست و مرغ حدود ۳ تا ۴ هزار تومان گران شد.

عِطر «شهدای گمنام» در شیراز پیچید.

 آئین استقبال از پیکر مطهر شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس، با حضور آحاد مردم، مسئولان، نماینده ولی‌فقیه در استان و خانواده معظم شهدا در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز برگزار شد.

تا بسته خبری دیگر و هفته بعد بدرود...

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان