کد خبر: ۱۶۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۶ آذر ۱۴۰۲
یادداشت/

دانشجو باید در جامعه تأثیرگذار باشد

این دانشجو است که باید جریان‌های سیاسی خارج از دانشگاه را در جهت اصلاح امور و تأمین منافع ملی هدایت کند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، دانشجو مؤذن جامعه هست اگر مؤذن جامعه به خواب برود نماز امت قضا می‌شود هرسال با فرارسیدن روز دانشجو بهترین و زیباترین واژه‌ای که به ذهن متبادر می‌شود که می‌تواند به معنای واقعی کلمه حق مطلب را در باب تکلیف دانشجو نسبت به جامعه خود ادا کند جمله شهید بهشتی است که فرمود دانشجو مؤذن جامعه هست و اگر مؤذن به خواب رفت نماز امت قضا می‌شود.

روز دانشجو بهانه ایست برای فراموش‌نشدن رسالت دانشجو در راستای اعتلای کشورش ایران
دانشگاه خانه امید ملت است برای پرورش افکار نو و طرح گفتمان‌های پیش‌برنده با نگاه علمی و تخصصی در همه عرصه‌ها و نیازمندی‌های جامعه،دانشجو باید پیشران حرکت‌های اجتماعی در زمینه‌های مختلف، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی باشد.

آنچه امروز حیات دانشگاه و دانشجو به‌تبع آن اجتماع را تهدید می‌کند انفعال است.

انفال نسبت به مجاهدت‌های دیروز، تکلیف امروز وامید فرداست.

 دیروز در تاریخ انقلاب، دانشجو با صبر و استقامت و باتنی زخم‌خورده بر قدرتی آلوده به استبداد و استکبار فائق آمد و پیروزی خود را در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ جشن گرفت.
مبارزه در رژیم پهلوی برای ایجاد انقلاب سخت بود اما مبارزه برای حفظ آن سخت‌تر به نظر می‌آید 
چرا که آن روز مبارزه با استبداد و استکبار بود اما امروز با نفاق و نفوذ ،اصل مسلم این است که آنچه که با مبارزه حاصل شد با مبارزه حفظ باید کرد.

مبارزه با کسانی که از آرمان‌ها گفتند و با آمال سر ارزش‌ها را بریدند و موجبات بی‌اعتمادی بخشی از صاحبان واقعی انقلاب را ایجاد کردند.

این دانشجو است که باید جریان‌های سیاسی خارج از دانشگاه را در جهت اصلاح امور و تأمین منافع ملی هدایت کند.
 
نه آنکه خود دنباله‌رو جریان‌های سیاسی برای رساندن آنها به مقاصد جناحی باشد،دانشجو باید راجع به آنچه از حکومت و حاکمیت انتظار دارد در کرسی‌های آزاداندیشی به مباحثه بنشینند
تا در تضارب اندیشه‌ها گره‌های حکمرانی را باز کند چرا که وارث آن انقلاب و این حکومت کسی جز خود آنها نیستند.

اما آنچه دلیل انفعال این روزهای دانشجو در دانشگاه است نیاز به آسیب‌شناسی و نگاه موشکافانه و دلسوزانه از زوایای مختلف به موضوع دارد آن بخش که نتیجه دشمنی دشمن است قابل‌درک است؛ اما آن بخش که ناشی از سیاست‌ها غلط تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران در حوزه دانشگاه است باید اصلاح شود.

نویسنده: دکتر هادی رضایی؛ فعال رسانه

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان