کد خبر: ۱۶۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۱۸ آذر ۱۴۰۲
اداره کل هواشناسی فارس در اطلاعیه‌ای هشدار داد؛

ناسالم بودن هوای شیراز برای گروه‌های حساس

اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به آلودگی هوا و افزیش آلاینده‌های جوی درشهرهای پرجمعیت و صنعتی استان به ویِژه شیراز برای گروهای حساس شامل کودکان، سالمندان، ‌بیماران ریوی و قلبی در مناطق مرکزی و جنوب غربی از هجدهم تا بیست و یکم آذرماه هشدار داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به آلودگی هوا و  افزیش آلاینده‌های جوی درشهرهای پرجمعیت و صنعتی استان به ویِژه شیراز برای گروهای حساس شامل کودکان، سالمندان، ‌بیماران  ریوی و قلبی در مناطق مرکزی و جنوب غربی از هجدهم تا بیست و یکم  آذرماه هشدار داد.

مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی فارس، گفت: این آلودگی ازامروز شنبه ۱۸ آذرماه در مناطق مرکزی به ویژه شیراز و مناطق جنوب غربی به ویژه لامرد و مُهر پیش بینی شده است.

وی  ادامه داد: همچنین این سامانه برای یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری در مناطق ذکر شده گزارش شده است.

افزایش شاخص آلودگی هوا

حقیقت تاکید کرد: اثر مخاطره همچون افزایش غلظلت آلاینده ها، افزایش شاخص آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا به ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی وجود دارد.

توصیه به سالمندان و افراد با سابقه بیمارهای قلبی و تنفسی

مدیرکل هواشناسی فارس بیان کرد: کنترل فعالیت های صنعتی مراکز انتشار آلاینده ها، اجتناب از تردد غیر ضروری جهت سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماریهای قلبی و تنفسی در مناطق ذکر شده، پرهیز از فعالیت فیزکی و ورزشی در فضای باز مدیریت تردد خودرو ها در سطح شهرها و کنترل واحد های صنعتی توصیه می شود.

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس هم با انتشار نامه‌ای به سازمان‌های مرتبط با توجه به هشدار آلودگی هوا به توصیه‌های ارائه شده توجه جدی نموده و برابر وظایف محوله در قانون با آمادگی کامل به نحو احسن انجام وظیفه نمایند.

لازم به ذکر است که پیشتر هواشناسی فارس ۱۳ آذر ماه با انتشار اطلاعیه سطح زرد آلودگی، نسبت به پایداری جوی همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شیراز، مناطق مرکزی و جنوب غربی از چهاردهم تا شانزدهم آذرماه هشدار داده بود.


منبع: ایرنا
نظرات بینندگان