کد خبر: ۱۶۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۲۰ آذر ۱۴۰۲
رئیس مرکز آموزش شهروندی پلیس راهور فارس تاکید کرد:

موتورسواران استفاده از کلاه ایمنی را جدی بگیرند

رئیس مرکز آموزش شهروندی پلیس راهور فارس گفت: ۶۷ درصد از فوتی‌های ناشی از تصادفات درون شهری موتورسواران هستند و استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند تا ۸۵ درصد، تصادفات منجر به فوت را کاهش دهد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، دهقانی رئیس مرکز آموزش شهروندی پلیس راهور استان فارس با بیان اینکه موتورسواران، قربانیان اصلی تصادفات درون‌شهری در استان فارس هستند، اظهار کرد: ۶۷ درصد از فوتی‌های ناشی از تصادفات درون‌شهری موتورسواران هستند.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه تنها ۱۵ درصد شهروندان از موتورسیکلت استفاده می‌کنند، اما در تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات سهم ۶۷ درصدی دارند.

 دهقانی با بیان اینکه استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند تا ۸۵ درصد، تصادفات منجر به فوت را کاهش دهد، گفت سرعت غیرمجاز، حرکات نمایشی و عبور از گذرگاه‌های عابر پیاده، مهم‌ترین دلیل تصادفات موتورسواران است.

اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران موفق در آزمون گواهی‌نامه موتورسیکلت 

 منفرد مدیر صندوق تأمین خسارت‌های بدنی فارس نیز با اشاره به اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران، گفت: افرادی که در آزمون گواهی‌نامه موتورسیکلت پذیرفته شوند و دارای بیمه‌نامه باشند به آن‌ها کلاه ایمنی اهدا می‌شود.

وی هدف اصلی از اجرای این طرح را، ترغیب موتورسواران بدون بیمه‌نامه شخص ثالث به گرفتن بیمه‌نامه و پیشگیری از زیان‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از حوادث رانندگی از طریق تعمیم بیمه و گسترش فرهنگ رانندگی ایمن در جامعه برشمرد.

منفرد گفت: بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها و ماشین‌آلات کشاورزی بدون بیمه‌نامه تا ۱۲ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان