کد خبر: ۱۶۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۲۲ آذر ۱۴۰۲
مدیرکل هواشناسی فارس خبر داد:

وجود سامانه بارشی در فارس

در آخرین روزهای پاییز، باران، دروازه‌های فارس را می‌کوبد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی فارس با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان از امشب گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده سطح زرد،  بارش  باران، روان آب، برف در مناطق کوهستانی و سردسیر، ‌رعد و برق همراه با  وزش باد، کاهش دما و مه صبحگاهی پس از عبور سامانه همه مناطق استان را  تا پنج شنبه فرا می‌گیرد. 

مسعود حقیقت افزود:‌ این سامانه بارشی در مناطق شمالی، مرکزی، غربی به ویژه شمال غرب در شهرستان‌های رستم، نورآباد ممسنی، سپیدان، کازرون، کوه چنار،‌ بیضا و سد درودزن فعال است.‌

همچنین این سامانه برای پنجشنبه در همه مناطق استان به ویژه درشمال غرب پیش‌بینی شده است.

حقیقت تاکید کرد: احتمال جاری شدن روان آب در شمال غرب استان، کاهش دید و لغزندگی جاده های کوهستانی شمال استان و آزادراه شیراز و اصفهان، افزایش سرعت باد به صورت موقت به ویژه در شمال شرق و احتمال برخورد صاعقه وجود دارد.

وجود سامانه بارشی در فارس

احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها،‌ احتیاط در عبور از جاده های کوهستانی، احتیاط در جابه‌جایی عشایر و فعالیت های طبیعت‌گردی و لایروبی کانال ها و آبراه‌ها نیز توصیه می شود.

مدیرکل هواشناسی فارس ادامه داد:‌بارش‌ها در مناطق سردسیر شمالی به ویژه در سپیدان و غرب شهرستان های اقلید و آباده به صورت برف است و شدت بارش باران برای پنجشنبه بیشتر در مناطق شمال غربی استان است و سایر مناطق به صورت پراکنده و خفیف خواهد بود .


انتهای پیام/
نظرات بینندگان