کد خبر: ۱۶۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۲۶ آذر ۱۴۰۲
شیرازه گزارش می‌دهد؛

استشمام عطر شهید و شهادت در شیراز

مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور شیراز امروز ۲۶ آذرماه میزبان پیکر پاک و مطهر ۱۲ شهید گمنام بود و شور فاطمی خود را در استقبال از شهدا به نمایش گذاشتند.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بانوی دو سرا حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علی‌ها علاوه بر آنکه دخت مکرم نبی بزرگوار اسلام و همسر وفادار مولایمان علی (ع) است، مادر مهربان انوار تابناک آسمان امامت و ولایت از جمله امامان حسن و حسین علیهم‌السلام نیز هست. نکوداشت مقام والای فاطمه در حقیقت نکوداشت مقام شریعت و بزرگداشت همه خوبی‌ها و نیکی‌هایی است که خداوندگار بزرگ در وجود پر مهر بانو فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیه به ودیعه گذاشته است.

 پیامبر اسلام محمد مصطفی صل الله علیه و آله او را" ام‌ابیها" یعنی مادر پدرش خوانده و فرموده‌اند: هر که فاطمه را بیازارد گویی که مرا آزرده است و هر که او را خرسند کند گویی که مرا خرسند نموده است. فاطمه زهرا علاوه بر آنکه همسر نیکوی شیرخدا و حیدر کرار علی علیه‌السلام است سرسپرده ولایت امام اول شیعیان علی و مدافع راستین قرآن و سنت نبوی نیز است.

اما نیز امسال فاطمیه در سومین حرم اهل‌بیت با تشییع ۱۲ شهید گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس همراه بود که رنگ و بوی عجیبی را به خود جلب کرده بود، حزن و اندوه در سوگ مادر عالم ازیک‌طرف و حضور مردم از جمله خانواده شهدا در مراسم جهت تثبیت ارمان خواهی با شهدا از طرفی دیگر فضایی معطر را به شیراز داد.

خبرنگار این پایگاه تحلیلی خبری با حضور در مراسم و مصاحبه با جمعی از مردم خواست تا حال و هوای روحی آنان را جویا شود.

مجتبی حسنی جوان شیرازی شهدا را بهترین الگو برای مردم توصیف کرد و گفت: مراسم امسال با حضور شهدا حالمان را دوچندان دگرگون کرد.

وی گفت: حقیقتاً شهدا برای دفاع از حفظ اراضی نظام مقدس جمهوری اسلامی، تبعیت از ولایت و حفظ ناموس ایران اسلامی از جان خود گذشتند و ما باید آنها را الگوی خود قرار دهیم.

رضا جوادی از دیگر مدعوین حاضر در این مراسم نیز بیان کرد: حضور در مرام شهادت حضرت زهرا (س) رزقی است که نصیب هر کسی نمی‌شود و خدا را به‌خاطر حضورم در این مراسم که با تشییع شهدای عزیز همراه بود شاکر هستم.

استشمام عطر شهید و شهادت در شیراز

زینب حدادی که با سربند با ولایت تا شهادت در مراسم حضور داشت به خبرنگار این رسانه گفت: بانوان با الگوبرداری از سیره اخلاقی حضرت زهرا (س) به مقابله با تهاجم فرهنگی بپردازند، از این مراسمات پربار معنوی باید نهایت استفاده را برد.

وی گفت: تقارن این روز با تشییع شهدای گمنام بهترین زمان ممکن برای تاسی جستن به انتخاب راه هدایت است و امیدوارم همه ما به مدد بی‌بی دوعالم رهرو راستین شهدا باشیم .

زهرا حیدری از دیگر شهروندان حاضر در این مراسم نیز افزود: مراسم شهادت حضرت زهرا (س) امسال حال و هوای خاصی داشت، مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه استان فارس با حضور پرشور خود در این مراسم برای بار دیگر پیوند عمیق خود با شهدا را به نمایش گذاشتند و با حضورشان ثابت کردند که همچنان پیرو راه ائمه و شهدا هستند.

علی مرادی گفت: مردم استان فارس با تمام سلایق سیاسی برای شهدا که حقیقتاً قهرمانان واقعی ملت هستند احترام خاصی قائل هستند و این حضور باشکوه نشان از وحدت مردم در مراسمات مذهبی است.

وی گفت: استقرار نظام اسلامی، استقلال، آبرو، عزت و امنیت امروز از برکت خون پاک شهدای عزیز است و ما آمده‌ایم که بگوییم رهرو شهدا هستیم .

استشمام عطر شهید و شهادت در شیراز

آری ارزش وجودی فاطمه زهرا سلام‌الله علی‌ها را در پاک‌دامنی، صبر و حلم فزاینده او باید دید و شناخت و مردم سومین حرم اهل‌بیت به‌خوبی این صفات را درک کردند و آمدند که یک‌بار دیگر لبیک آنان جهانی شود.

در واقع ارزش بالای وجود نازنین زهرا سلام‌الله علی‌ها را خدا و پیامبر و علی می‌دانند و بس، او شفیع مؤمنین در روز قیامت و فرزندش مهدی موعود (عج) بزرگ منتقم خون پاک زهرا و حسین سلام‌الله علی‌ها خواهد بود. به‌راستی که هرکس حضرت زهرای مرضیه (س) را دوست بدارد و خود را سرباز ولایی او بداند همه خوبان و مقربان الهی را دوست دارد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس امروز در مراسم باشکوه شهادت حضرت زهرا (س) و تشییع شهدای گمنام گفت: خداوند برای هدایت و عاقبت‌به‌خیری انسان‌ها نشانه‌هایی قرار داده که یکی از زیباترین این نشانه‌ها شهید و شهادت است تا ما در تاریکی دنیا راه صحیح را گم نکنیم.
وی افزود: شهدا راه درست را در زندگی به ما نشان می‌دهند؛ چراکه شهدا زنده هستند و نزد خداوند متعال روزی می‌خورند.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه اگر کسی از وجود شهدا بهره نبرد از مقام شهید کم نخواهد شد، گفت: در روز قیامت بهترین شفاعت را شهید دارد؛ بنابراین امیدواریم با تاسی به شهدا بتوانیم در دنیا و آخرت عاقبت‌به‌خیر شویم.

فرمانده انتظامی استان فارس در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فراجا، تأکید کرد: عشق به ولایت و شهدا دلیل حضور سرسختانه پرسنل فراجا در میدان سختی‌ها برای حفظ امنیت مردم است که نمی‌توان این عشق را با هیچ‌چیز دنیوی معاوضه کرد.

سردار حبیبی دیدار با خانواده معظم شهدا، مطالعه سیره زندگی و وصیت‌نامه شهیدان را بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت سرلوحه کار نیروهای انتظامی است.

انتهای پیام/224224

برچسب ها: گزارش ، شهدا ، شیرازه ، شیراز
نظرات بینندگان