کد خبر: ۱۶۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۲۸ دی ۱۴۰۲

مشکلات شورای شهر و شهرداری جهرم اعتماد مردم را از بین برده است

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی جهرم در نامه‌ای به استاندار فارس عنوان کرد: مدتی است که جهرم عزیز ایران اسلامی دچار برخی مشکلات در رابطه با شورای شهر و شهرداری گردیده که اعتماد مردم‌ و البته دانشجویان انقلابی در این حوزه را از بین برده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از روابط عمومی بسیج دانشجویی فارس، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی جهرم در نامه‌ای به استاندار فارس عنوان کرد: مدتی است که جهرم عزیز ایران اسلامی دچار برخی مشکلات در رابطه با شورای شهر و شهرداری گردیده که اعتماد مردم‌ و البته دانشجویان انقلابی در این حوزه را از بین برده است.

مشکلات شورای شهر و شهرداری جهرم اعتماد مردم را از بین برده است


متن نامه به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
استاندار محترم فارس
جناب آقای ایمانیه
سلام‌علیکم
مهم‌ترین امتیازی که یک حکومت، می‌تواند داشته باشد اعتماد متقابل میان متولیان امر و مردم است که امروزه به‌عنوان سرمایه اجتماعی از آن یاد می‌شود.

اما متأسفانه مدتی است که جهرم عزیز ایران اسلامی دچار برخی مشکلات دررابطه‌با شورای شهر و شهرداری گردیده که اعتماد مردم و البته دانشجویان انقلابی در این حوزه را از بین برده است.
ماجرای عجیبی است؛ اما خواندن این ماجرا خالی‌ازلطف نیست.

سال ۱۴۰۰ با سرپرستی مهندس شیروان شروع شد.
مدتی بعد جناب اسدی در تاریخ ۹ شهریورماه ۱۴۰۰ به‌عنوان شهردار انتخاب شدند.

طولی نکشید که شهردار پس از یک سال در تاریخ ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ برکنار شد و مهندس بهمنی به‌عنوان سرپرست انتخاب شدند.

علی‌رغم همه تلاش‌ها برای انتخاب ایشان به‌عنوان شهردار، پس از ۹ ماه سرپرستی ایشان که بسی جای سؤال دارد که چگونه نتوانستند در مدت ۹ماهه شهردار انتخاب کنند، در تاریخ ۱۷ خردادماه ۱۴۰۲ خبر آمد که جهرم پس از مدتی طولانی صاحب یک شهردار می‌شود.

جناب اسداللهی آمد و البته نیامده در تاریخ ۲۱ مهر ۱۴۰۲ استعفا دادند که البته باتوجه‌به صحبت‌های جدید ایشان کاملاً معلوم است که دلیل استعفای ایشان چیزی غیر از مشکلات شخصی می‌باشد.

اما باز هم آقایان شورا رفتند سراغ مهندس شیروان و ایشان مجدداً سرپرست شهرداری شد.
در این میان اما ماجرای معرفی رئیس شورا شهر به‌عنوان شهردار در شهر این شائبه را برای جریان دانشجویی به وجود آورد که نکند خدای‌نکرده این جریانات ایجاد شده شورا برای رسیدن به مقصدی خاص باشد؛ اما این بار استانداری جلوی ماجرا ایستاد.

انتظار بر این بود که شورا یک شخص جدید را به‌عنوان شهردار معرفی کند؛ ولی متأسفانه دوره سه‌ماهه سرپرست تمدید شد. جهرم همچنان بی شهردار بماند.

جناب آقای استاندار مسئله‌ای هم در همین چند روز اخیر پیش‌آمده که کاملاً به دعوای میان شورای شهر و شهرداری سابق اشاره دارد.

شهردار سابق با انتشار مطالبی در فضای مجازی به برخی موضوعات از جمله فساد سیستماتیک و دخالت در امور بازرسی اشاره کرده است که در صورت نیاز در قالب نامه‌ای دیگر جهت بررسی موضوع خدمت جنابعالی ارسال خواهد شد.

البته بسیج دانشجویی به‌هیچ‌عنوان مطالب ایشان را تأیید و یا تکذیب نمی‌کند؛ اما به دلیل انتشار عمومی و ایجاد شائبه در اذهان عمومی لازم دانستیم باتوجه‌به اینکه بسیج دانشجویی پاسدار این نظام مقدس می‌باشد و هرگونه شایعه در هر رده‌ای نام انقلاب را زیر سؤال می‌برد به مسئله ورود کنیم و همچنین نیاز است که از سوی شما جهت جلوگیری از چنین اتفاقاتی اقداماتی اندیشیده شود.

بسیج دانشجویی ضمن یادآوری و تأکید بر اهمیت شهر جهرم و همچنین اهمیت شهرداری در فضاسازی شهری جهت ارتقا فرهنگ عمومی، اثرگذاری بر معنویت مردم و توسعه شهری آن هم در زمانی که دشمنان اسلام به هر شیوه‌ای متوسل می‌شوند تا این نظام را مورد تاخت‌وتاز قرار دهند، خواستار ورود شما به‌صورت ویژه به این مسئله هستیم.

و اما چند سؤال هم از شما داریم؛ 
آیا شأن مردم جهرم این است که درگیر بحث‌ها و حواشی میان شورا و شهردار سابق بشود؟
آیا جهرمی که اسم دارالمؤمنین را یدک می‌کشد نیروی تراز انقلاب اسلامی را به جهت انتخاب یک شهردار باثبات در خود نمی‌بیند؟

آقای استاندار جامعه‌ای می‌تواند موفق باشد که ضمن استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، توانایی‌ها، استعدادها و جوانان بتواند با منتخبین خود به‌گونه‌ای رفتار کند که مبانی حقوقی و عرفی که میان طرفین می‌باشد زیر سؤال نرود و در نهایت منجر به قطع همکاری نشود.

اما متأسفانه نه‌تنها شورای شهر و شهرداری دائماً در حال درگیری بوده؛ بلکه با آبروی یک شهر نیز بازی می‌کنند. مگر این مردم کم برای حفظ این نظام در دفاع مقدس خون داده‌اند که حال باید درگیر، میگم های آقایان شوند.

باور کنید جهرم به‌جز مدیرانی که آن‌ها هروقت به تنگنا می‌خورند، به سراغشان می‌روند، رجل سیاسی توانمند، دارای اندیشه، فکر و ایده‌های نو دارد که می‌توانند در این شهرستان به خدمتگزاری بپردازند.

پیشاپیش شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان جهرم ضمن تشکر از توجه شما، باتوجه‌به در پیش داشتن انتخابات مجلس در اسفندماه و نیاز شهر به یک فضاسازی انتخاباتی خواستار اقدامی فوری از سوی شما در راستای انتخاب یک شهردار باثبات و توانمند هستیم.

والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان جهرم

انتهای پیام/

نظرات بینندگان