کد خبر: ۱۶۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۸ دی ۱۴۰۲
مدیرکل آموزش و پرورش فارس خبر داد:

مشارکت حداکثری در انتخابات دستور کار آموزش و پرورش فارس

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس، تقویت مشارکت حداکثری را یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌ها در انتخابات پیش رو برشمرد و گفت: تلاش خواهیم کرد در راستای کمک به برگزاری باشکوه‌تر انتخابات، همه امکانات لازم را فراهم کنیم.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در اولین نشست شورای اندیشه‌ورز اداره کل با موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت انتخابات، اظهار کرد: مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت انتخابات و امنیت انتخابات، چهار نکته‌ای است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند.
وی افزود: در راستای تقویت مشارکت حداکثری خصوصاً در بین معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنها، هیئت اندیشه‌ورز در اداره کل آموزش‌وپرورش فارس تشکیل شده است.

عسکری تصریح کرد: برنامه‌هایی که در این هیئت در خصوص زمینه‌سازی مشارکت حداکثری ارائه می‌شود باید منسجم و بی‌نقص باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به اصل مدرسه محوری گفت: دستورالعمل تشکیل این هیئت در سطح ادارات آموزش‌وپرورش و مدارس سراسر استان نیز به‌زودی ارسال خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری مناظرات دانش‌آموزی در مدارس گفت: باتوجه‌به گستردگی آموزش‌وپرورش در اجرای برنامه‌های پیش رو نیازمند ساختاری منسجم هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس، تقویت مشارکت حداکثری را یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌ها در انتخابات پیش رو برشمرد و خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد در راستای کمک به برگزاری باشکوه‌تر انتخابات، همه امکانات لازم را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم هیچ‌چیزی ما را از اهداف انقلاب دلسرد کند تا این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه الشریف متصل شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها در تقویت و افزایش مشارکت گفت: از تمام ظرفیت‌های دانش‌آموزی و خانواده‌ها در خصوص مشارکت حداکثری استفاده شود.

وی اضافه کرد: از دهه فجر به‌عنوان یک فرصت در موضوع اهمیت انتخابات استفاده شود؛ لذا باید به‌عنوان یک موضوع مهم به آن نگاه شود.

عسکری اظهار کرد: بهره‌مندی از ظرفیت بی‌بدیل رسانه و فضای مجازی یکی از بهترین راهکارها در این زمینه است.

وی ادامه داد: دستاوردهای آموزش‌وپرورش در مسیر تحول به نمایش عموم خصوصاً دانش‌آموزان و معلمان گذاشته شود.

شایان‌ذکر است: در این جلسه راهکارهایی در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ارائه شد که از جمله می‌توان به مواردی همچون؛ گفتگو با فرهنگیان و دانش‌آموزان در خصوص اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات، رفع شبهات دانش‌آموزی، راه‌اندازی پویش‌های متعدد، استفاده از ظرفیت معلمان و دانش‌آموزان باانگیزه در بحث اجرای انتخابات، برنامه‌ریزی در خصوص مشارکت حداکثری در فضای مجازی، برگزاری جشن تکلیف سیاسی ویژه رأی اولی‌ها، انتشار سرودهای حماسی و تولید آثار هنری اشاره کرد.


انتهای پیام/
منبع: فارس
نظرات بینندگان