کد خبر: ۱۶۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
مدیرکل آموزش و پرورش فارس :

هر مدرسه یک پایگاه انقلاب اسلامی باشد

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اصل و اساس کار ما در آموزش‌وپرورش این است که باید از بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب الگو بگیریم چرا که هم جریان‌های گذشته و هم وضعیت موجود وهم افق آینده را ترسیم می‌کند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، به نقل روابط‌عمومی آموزش‌ و پرورش فارس، محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس در نشست کارگروه فرهنگیان و دانش‌آموزان ستاد دهه فجر استان، با اشاره به اینکه امسال دهه فجر انقلاب اسلامی با انتخابات تقارن دارد بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات تأکید کرد.

وی گفت: اصل کار، مدرسه محوری است که باید بر مبنای این اصل، سیاست‌ها و برنامه‌ها ابلاغ و پیاده‌سازی شود و به مدیر مدارس تفویض شود که هر مدرسه باید به‌عنوان یک پایگاه انقلاب اسلامی فعالیت کند.  

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: فعالیت در مدارس باید حول محور نقش دهی به دانش‌آموزان و معلمان باشد به‌گونه‌ای که دانش‌آموزان با سلایق خود و با استفاده از ظرفیت هنر و توان مناظره‌ای خود ورود و با رویکرد تحولی فضای دهه فجر را به جلو ببرند.

عسکری افزود: معلمان هم باید درگیر اجرای برنامه‌ها شوند و هر کسی باید احساس تکلیف کند که در این میان تشکل بسیج فرهنگیان و دیگر تشکل‌ها می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

وی ادامه داد: همه این فعالیت‌ها باید برای تبیین انقلاب، اهداف و ضرورت‌های مشارکت و دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال بعد از پیروزی انقلاب صورت پذیرد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس نقش خانواده را در اجرای صحیح و موفقیت‌آمیز برنامه‌های آموزش‌وپرورش بسیار مؤثر دانست و گفت: در این راستا در حوزه خانواده کارهای زیادی صورت‌گرفته است و باید خانواده‌ها را در برنامه‌ها مشارکت دهیم چرا که نقش اثربخشی خواهند داشت.

عسکری گفت: اصل و اساس کار ما در آموزش‌وپرورش این است که باید از بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب الگو بگیریم چرا که هم جریان‌های گذشته و هم وضعیت موجود وهم افق آینده را ترسیم می‌کند.

این مقام مسئول افزود: در این راستا تشکل‌های دانش‌آموزی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و تولید محتواهای نو و خلاقانه فاخر برنامه‌های دهه فجر را متناسب با اندیشه‌های برگرفته از بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی جلو ببرند و در واقع با استفاده از ظرفیت این بیانیه است که می‌توانند جوان‌ها و نوجوان‌ها را جذب کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: رؤسای ادارات آموزش‌وپرورش سراسر استان موظف به همکاری و همراهی با فرمانداران، بخشداران و دهیاران در اجرای برنامه‌های دهه فجر هستند.

هر مدرسه یک پایگاه انقلاب اسلامی باشد

عسکری با اشاره به اینکه امروز خدمات زیادی در انقلاب اسلامی صورت پذیرفته است گفت: لازم است پویش‌هایی دراین‌خصوص در ایام دهه فجر تهیه شود.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای حضور حداکثری فرهنگیان و دانش‌آموزان در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن امسال گفت: ازآنجا که تبلیغات اثری ماندگار ایجاد خواهد کرد از ظرفیت دانش‌آموزان با اجرای گروه‌های سرود در روز ۲۲ بهمن بهره ببریم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۲۱۲ شهید فرهنگی و دانش‌آموز در استان داریم گفت: در ایام دهه فجر باید دیدار با خانواده این عزیزان برنامه‌ریزی شود.

عسکری افزود: امیدوارم بتوانیم در مسیر انقلاب قدم‌هایی را برداریم این انقلاب متصل است به ظهور امام‌زمان و حفظ و دفاع از دستاوردهای انقلاب و پشتیبانی از انقلاب عبادت است وظیفه همه ما است.

سید مجتبی علوی اردکانی مدیرکل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس نیز در این جلسه با اشاره به نقش بی‌بدیل فرهنگیان در جریان‌های مهم سیاسی و فرهنگی گفت: فرهنگیان قشری همیشه دغدغه‌مند هستند چرا که پرورش نسل نو و جوان بر عهده آن‌هاست.

سید مجتبی علوی اردکانی گفت: خمیرمایه و درون ذهن آینده‌سازان از آموزش‌وپرورش پیگیری می‌شود و نقش پر رنگی در جامعه دارند و همیشه شاهد حضور و مشارکت فعال این عزیزان بوده‌ایم.

وی گفت: امسال تقارن سالگرد پیروزی انقلاب با جشن‌ها و اعیاد ماه رجب و شعبان را داریم و باید از این فرصت استفاده کنیم و شور و نشاط اجتماعی دانش‌آموزان را آماده کنیم و جهاد تبیین را پیاده کنیم.

دبیر ستاد دهه فجر استان افزود: برنامه‌ها حاکی از آن است که امسال دهه فجر باشکوه‌تر از هر سال در مدارس برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: ما هجمه شدیدی را بر جامعه خصوصاً بر قشر جوان و نوجوانمان داریم و باتوجه‌به مسائل و مشکلات اقتصادی شائبه‌هایی را ایجاد می‌کنند که قبل از انقلاب مشکلی وجود نداشته است.

علوی اردکانی افزود: در این میان وظیفه تمام فرهنگیان است که در بحث جهاد تبیین در فضاها اطلاعات و آمار دقیقی از حوزه کاری خود شامل آمار باسوادان، معلمان و دانش‌اموزان قبل و بعد از انقلاب ارائه دهند.

گفتنی است: در این جلسه حاضرین نیز به بیان برنامه‌های خود در خصوص برگزاری هر چه با شکوه تر ایام دهه فجر و انتخابات پرداختند.


انتهای خبر/
نظرات بینندگان