کد خبر: ۱۶۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس:

افتتاح تصفیه‌خانه پساب صنعتی گامی مهم در حفظ محیط‌زیست است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، گفت: در سفر رئیس هیئت عامل علاوه بر بازدید از پروژه فولاد غدیر نی‌ریز، افتتاح تصفیه‌خانه پساب صنعتی هم که گام مهمی در جهت توسعه پایدار و حفظ محیط‌زیست است انجام شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حسن شیخ‌ نیا معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به موثقی نیا رئیس هیئت عامل ایمیدرو به این استان، افزود: تا قبل از افتتاح این پروژه پساب صنعتی رها می‌شد که با سرمایه‌گذاری انجام شده و افتتاح آن، بیش از ۹۰ درصد پساب صنعتی به چرخه تولید باز می‌گردد که باتوجه‌به کاهش نزولات آسمانی گام مهمی در توسعه منطقه خواهد بود و چرخه تولید با قوت ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به سفر دور دوم رئیس‌جمهور به فارس اظهار کرد: در این سفر سازمان توسعه و نوسازی معادن چند کار باید انجام می‌داد که از جمله تعیین تکلیف فولاد خرامه که مدت‌هاست از پیشرفت مناسبی برخوردار نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اظهار کرد: در جلسه هفته گذشته در ایمیدرو تأکید شد که این پروژه سریع‌تر به سرانجام برسد و در کنار رفع موانع این پروژه موضوع اکتشاف محدوده‌های معدنی که در دور دوم سفر مورد تأکید قرار گرفته بود نیز دنبال شد و مقرر گردید که در این ۱۹ محدوده کارهای اکتشافی آنها انجام شود و ظرف ۲ هفته فرایند انعقاد قرارداد با مشاوران طی گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: معدنی داریم که مدت‌هاست مباحث زیست‌محیطی بر آن سایه افکنده که توافق شد موضوع به شکل ویژه در وزارت صمت پیگیری شود و در صورت نیاز از طریق شورای‌عالی محیط‌زیست رصد کنیم و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی به بهره‌برداری از معادن غنی در آن منطقه کمک شود.

شیخ نیا افزود: با این تصمیمات شاهد توسعه و رشد بخش معدن استان خواهیم بود و زنجیره این بخش تکمیل خواهد شد و با برنامه‌ریزی می‌توانیم تکمیل این زنجیره که می‌تواند در اقتصاد کشور و استان و ایجاد اشتغال تأثیرگذار باشد را شاهد باشیم.

انتهای خبر/


منبع: مهر
نظرات بینندگان