کد خبر: ۱۶۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۶ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
وصیت‌نامه شهید «رسول عبادت»:

خداوندا شجاعت و ایمان شهدا را به دیگران بیاموز

شهید «رسول عبادت» در بخشی از وصیت‌نامه خود می‌نویسد: خدایا، شهدا را که زندگی حقیقی و برحق را در وجود همۀ ما زنده کردند و می‌کنند، بیامرز و شجاعت و ایمان آن‌ها را به دیگران بیاموز.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس،  «رسول عبادت» در ششم مهر سال ۱۳۲۴ در شهر شیراز به دنیا آمد و در شانزدهم خرداد ۱۳۶۰، در عملیات آزادسازی قوچ سلطان به شهادت رسید.
 
عبادت ضمن فراگیری علوم و فنون نظامی، به ورزش‌های مختلفی مانند تیراندازی، تنیس و شمشیربازی، می‌پرداخت. قهرمانی در رشته تیراندازی در شیراز و تهران باعث اعزام وی به مسابقات ارتش‌های پیمان «سنتو» شد که در آن مسابقات نیز به مقام نخست رسید.
 
وی پس از گذراندن دوره مقدماتی، در «تیپ ۵۵» هوابرد شیراز مشغول به خدمت شد و در سال ۱۳۵۳ پس از هفت سال خدمت به دانشکده افسری تهران منتقل شد. مدتی بعد موردتوجه فرماندهان دانشکده قرار گرفت و به‌عنوان «فرمانده یگان بورسیه و استاد درس‌های چریکی و رهبری نظامی» منصوب شد.
 
عبادت تمام دوره‌های علمی و رزمی ارتش مانند «دانشکده فرماندهی و ستاد» و «پدافند» «رنجری»، «چتربازی»، «مربی پرش» را در طول خدمت سپری کرد و در سال ۱۳۵۷ برای طی دوره عالی به ایالت جورجینیا آمریکا رفت. پس از بازگشت به وطن و در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی به هم‌رزمان خود در دانشکده پیوست و با پیروزی انقلاب اسلامی و پس از ناآرامی‌های کردستان، به‌صورت داوطلبانه در لشکر ۲۸ سنندج، عازم کردستان شد و به مبارزه با ضدانقلاب پرداخت.
 
وی با بهبود شرایط گردان ۱۱۲ توانست تا ارتفاعات مشرف بر دریاچه مریوان پیشروی کند و پایگاه‌هایی در طول مسیر ایجاد کند. جاده مریوان به سنندج هم متعاقب پیشروی‌های اولیه، با اقدامات مؤثر کارکنان پادگان مریوان و لشکر ۲۸ سنندج، آزاد و نهایتاً پاک‌سازی شد. با آغاز جنگ تحمیلی در کردستان حضور داشت و همچنان درگیر با ضدانقلاب بود. ارتفاعات «کنگرک» که در نقشه‌های نظامی به قوچ سلطان نام‌گذاری شده است، در شمال غربی مریوان قرار دارد. این ارتفاعات در نوار مرزی به‌گونه‌ای قرار گرفته است که بر شهرهای مریوان ایران و پنجوین عراق اشراف کامل دارد. فرماندهان ارتش بعث عراق با علم به این مطلب در این منطقه، شدیداً به حمایت از ضدانقلاب و مسلح‌کردن آن‌ها پرداختند.
 
عبادت و سایر هم‌رزمانش، با شناخت کامل از اوضاع منطقه پس از پاک‌سازی مریوان، طرح عملیاتی را ریختند که برای همیشه دست عناصر ضدانقلاب و ارتش بعث عراق را از ارتفاعات بسیار مهم قوچ سلطان کوتاه کنند. عملیات فتح «کنگرک» در روز پانزدهم خرداد ۱۳۶۰ آغاز شد. گردان ۱۱۲ وارد عملیات شد و گردان ۱۱۸ نیز، به فرماندهی سرگرد بشیری به‌عنوان احتیاط آماده شد، تعدادی از نیروهای سپاه پاسداران به فرماندهی احمد متوسلیان هم وارد نبرد شدند. این عملیات منتهی به پیروزی شد و قله قوچ سلطان در ساعت ۷ صبح روز شانزدهم خرداد ۱۳۶۰ فتح شد.
 
قسمتی از وصیت‌نامهٔ شهید عبادت: 
 
 «خدایا، در این لحظات درگیری نه می‌ترسم و نه ناامیدم؛ فقط آرزو دارم که همۀ ما را ببخشی و دیگران را که زنده می‌مانند، آگاه‌سازی تا قدرت پیدا کنند انتقام مسلمانان واقعی را از کفار، مشرکین و منافقین بگیرند و قدرت تو را به نمایش گذارند.
 
خدایا، همیشه به تو متکی و معتقد بودم و هستم. خدایا، شهدا را که زندگی حقیقی و برحق را در وجود همۀ ما زنده کردند و می‌کنند، بیامرز و شجاعت و ایمان آن‌ها را به دیگران بیاموز.» 

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان